Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rynek gier w Chinach wzrósł do poziomu ponad 13 mld dolarów w 2013 roku

38 procent więcej niż w 2012 r.

Rynek gier wideo w Chinach wzrósł o imponujące 38 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Udało się wypracować przychody na poziomie 13,75 mld dolarów.

Sklep z grami w Chinach

Największą popularnością cieszą się standardowe produkcje na PC, odpowiadające za 64,5 procent rynku (8,87 mld). Na drugim miejscu tytuły dostępne z poziomu przeglądarki z 15 proc. (1,86 mld), następnie gry społecznościowe (890 mln) i konsole (około 10 mln) - wynika z raportu opublikowanego w serwisie 17173 (dzięki, Games in Asia).

Niski wynik konsol nie powinien dziwić - w Chinach import urządzeń Sony czy Microsoftu nadal jest nielegalny. W ubiegłym roku wprowadzono pewne ustępstwa - sprzedaż konsol rozpocznie się wkrótce w specjalnej strefie wolnego handlu w Szanghaju.

Microsoft ogłosił już, że współpracuje z BesTV przy pracach nad nowym urządzeniem do przesyłu gier i filmów na rynek azjatycki.

Ubiegłoroczny wynik to najwyższy wzrost od 2009 roku, gdy rynek gier wideo podskoczył o 42 procent. Rośnie także zaangażowanie podmiotów zagranicznych, ale chińskie produkcje to nadal ponad 57 proc. całości.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze