Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rust opuści program Early Access po czterech latach prac

Ale gra nie jest skończona.

Rust, gra z gatunku survival od studia Facepunch Studios, opuści 8 lutego program Early Access na Steamie, po czterech latach rozwoju. Nowiny przekazał na oficjalnym blogu sam Garry Newman, który opisał, co dokładnie oznacza przejście do wersji 1.0. Jak się okazuje, nowości nie będzie zbyt wiele, ale wzrośnie za to cena.

„Nie planujemy wielkich ogłoszeń, imprez, wycieczek po całym świecie i konkursów z nagrodami. Nie zamierzamy skierować pracowników do innych projektów” - wyjaśnia popularny twórca Garry's Mod. „Wszystko odbędzie się bez większego szumu”.

Jest i czołg

„Proszę postarać się o nie porównywanie tej gry do innych, ukończonych produkcji, lub idealizowanej wersji, którą macie w głowie” - apeluje deweloper. „Porównajcie ją raczej do tego, co widzieliście po debiucie w Early Access. Wydaje się, że to kwalifikuje nas do opuszczenia programu. To bardziej jak zakończenie fazy prototypu i start wersji alpha”.

Innymi słowy, Rust nadal będzie rozwijane, co potwierdza tylko lista planów na bliższą i dalszą przyszłość, jak poprawki w sztucznej inteligencji, nowy system rolnictwa, agresywne postacie niezależne, pojazdy, komunikacja radiowa, elektryczność i tak dalej.

„Część opuszczania Early Access to stabilizacja prac deweloperskich” - wyjaśnia Newman. „Oznacza to nie śpieszenie się z wydawaniem funkcji i poprawek, które psują coś innego”.

W ten sposób Newman informuje, że studio przechodzi z cotygodniowych aktualizacji to łatek wydawanych co miesiąc, a także dostęp do „głównej” wersji gry obok odsłony testowej, z większą liczbą eksperymentalnych zmian.

Cover image for YouTube video

Wzrośnie także cena, z niecałych 20 dolarów na 34,99 dol. Nie znamy kwoty w złotówkach. Zmiana zostanie wprowadzona 8 lutego, więc obecnie można jeszcze skorzystać z niższej kwoty.

„Dziękujemy wszystkim za zaryzykowanie i kupienie wersji Early Access” - kończy Newman. „Wrażenia nie zawsze były stabilne, zoptymalizowane i zbalansowane, ale mamy nadzieję, że was nie zawiedliśmy. Dziękujemy za pomoc w ulepszaniu gry”.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Rust

PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze