Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rozbudowana wersja Divinity: Original Sin ukaże się na PS4 i Xbox One

Nowości trafią za darmo na PC.

Divinity: Original Sin (znane w Polsce także jako Divinity: Grzech Pierworodny) ukaże się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja doczeka się szeregu nowości, podtytułu Enhanced Edition i zadebiutuje pod koniec roku.

Zmieniło się całkiem sporo - zespół około 40 deweloperów zmodyfikował niemal wszystkie elementy, od grafiki, przez fabułę, na zakończeniach kończąc.

Wszyscy posiadacze Divinity: Original Sin na PC i Macach - jest ich już niemal milion - otrzymają Enhanced Edition za darmo. Ze względu na zakres zmian będzie to osobna produkcja, więc nie uda się przenieść istniejących zapisów.

Na konsolach pojawi się oczywiści stosowny interfejs i natywna obsługa padów, a także tryby kooperacji - lokalnie na podzielonym ekranie lub w sieci.

Przygotowanie wsparcia dla DirectX 11 pozwoliło przeprojektować większość efektów graficznych, a kamera obraca się teraz w zakresie 360 stopni. W związku z tym wzrosną minimalne wymagania sprzętowe na PC.

Modyfikacji doczekała się fabuła - dopracowano część środkową oraz zakończenie. Odwiedzimy nowe lokacje, a wszystkie potyczki z przeciwnikami zostały odświeżone. Przygotowano też mnóstwo nowych głosów postaci oraz ulepszoną sztuczną inteligencję.

Opowieść skupia się na dwójce bohaterów - członków grupy nazywanej Łowcami Źródła - którzy zostają wysłani do nękanego przez nieumarłych i hordy orków miasteczka, by rozwiązać sprawę pewnego morderstwa. Grając samotnie kierujemy poczynaniami obu postaci, podczas gdy w trybie kooperacji każdy z graczy prowadzi jedną z nich.

Gra ukazała się w czerwcu ubiegłego roku, po udanej kampanii na Kickstarterze. Szybko stała się jednym z największych hitów pochodzących z tego serwisu społecznościowego finansowania.

- Już w dniu debiutu zaczęliśmy otrzymywać telefony na temat wersji konsolowej - przyznaje Swen Vincke, szef produkcji w Larian Studios. - Niemal natychmiast.

Poza konsolowym Divinity: Original Sin, firma rozwija obecnie dwa duże projekty. Jeden powstaje w siedzibie w Belgii, a drugi w oddziale w Kanadzie. Obie produkcje powstają na silniku z Grzechu Pierworodnego. Będą to tytuły turowe, z kooperacją.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły