Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rok po premierze, This War of Mine nadal napędza wyniki 11 bit studios

Rekordowe zyski.

Ponad rok po premierze, strategia This War of Mine nadal napędza wyniki finansowe polskiego 11 bit studios, odpowiedzialnego za produkcję - wynika z najnowszego sprawozdania finansowego.

Konsolowe wersje dodały do gry dzieci

„Prezentując w lutym 2015 r. wyniki finansowe za wcześniejszy rok deklarowaliśmy, że jesteśmy dopiero na początku drogi monetyzacji zysków z gry. Nasze rezultaty za ostatni rok potwierdziły, że mieliśmy rację” - czytamy w liście zarządu do inwestorów.

W całym 2015 roku firma z Warszawy osiągnęła zysk na poziomie 11,57 mln zł. W 2014 r. było to 9,18 mln.

„W 2015 roku, mimo że nie wydaliśmy żadnego nowego tytułu, nasze przychody ze sprzedaży były o 46,7 procent większe niż rok wcześniej” - dodaje zarząd spółki. „To oznacza, że 2015 r. był najlepszym w historii 11 bit studios.”

This War of Mine ukazało się w listopadzie 2014 roku, by za sprawą nowatorskiej i poważnej tematyki błyskawicznie zdobyć sporą popularność i rozgłos na całym świecie. Akcje spółki wywindowały w górę, drożejąc o kilkaset procent w kilka tygodni.

Teraz 11 bit studios ma na swoich kontach niemal 23 mln złotych, co ze spokojem pozwala kontynuować prace nad tajemniczym projektem o roboczej nazwie Industrial.

„Liczymy, że będzie kolejnym kamieniem milowym w rozwoju spółki. Industrial to znacznie większe przedsięwzięcie niż This War of Mine, nie tylko od strony finansowej” - zapewnia zarząd.

Polska spółka chce także wydawać więcej gier niezależnych od innych producentów, w ramach programu 11 bit launchpad. Rok 2016 to trzy produkcje tego typu, a obecnie trwają rozmowy w sprawie kolejnych dwóch. Docelowe założenia to 3-4 tytuły rocznie.

Zobacz na YouTube

Read this next