Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Reżyser God of War o Cyberpunk 2077: gry zaczynają wyglądać dobrze dopiero pod koniec produkcji

"Są bardzo brzydkie, dopóki nie przestają takie być."

Reżyser God of War - Cory Barlog - odniósł się do niepotwierdzonych doniesień, które sugerują, że przyczyną opóźnienia Cyberpunk 2077 są problemy z wydajnością. Przekonuje, że to normalne zjawisko.

Deweloper z Sony Santa Monica w serii wpisów na Twitterze wyjaśnia, że większość gier wygląda oraz działa źle niemalże do samego końca procesu produkcyjnego. Podkreśla, że optymalizację zazwyczaj prowadzi się w finałowej fazie rozwoju tytułu.

„Czuję się zobowiązany do omówienia szerzej tej kwestii, ponieważ wiele osób może nie wiedzieć, jak dokładnie wygląda tworzenie projektu. Mówiąc szczerze, zazwyczaj sami nie chcemy o tym mówić, bo wierzymy, że ludzie wyciągną niewłaściwe wnioski i wkurzą się” - pisze Barlog.

„Nie mogę mówić za całą branżę, więc proszę kolegów o skorygowanie, jeżeli mają inne doświadczenia, ale mam wrażenie, że jest sprawdza się to w przypadku większości tytułów. Są bardzo brzydkie, dopóki nie przestają takie być. Czyli zazwyczaj dopiero pod koniec prac” - tłumaczy.

Zaznacza, że produkcja gier jest bardzo złożonym procesem. Przekonuje, że najczęściej deweloperzy - kierowani pasją - pracują, wierząc, że pełen błędów i sklejany niczym na „taśmę” projekt uda się doprowadzić do stanu, w którym działa.

„Dla mnie nie ma niczego wstydliwego czy nikczemnego w tym, że gra nie funkcjonuje dobrze w trakcie procesu produkcyjnego. Wszyscy oczywiście chcielibyśmy wydać najbardziej płynny i możliwie w największym stopniu pozbawiony błędów tytuł. Czasami (w większości sytuacji) nam się udaje. Innym razem nie. Ale nigdy nie jest tak, że nie próbowaliśmy” - podsumowuje.

To właśnie do serii wpisów Barloga odniósł się Philipp Webber z CD Projekt Red na oficjalnym forum studia, przekonując, że plotki o przesunięciu premiery Cyberpunk 2077 z powodów problemów na Xbox One mają niewiele wspólnego z prawdą.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Cyberpunk 2077

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

God of War

PS4, PS2, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze