Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Revenant - Opis, Recenzja, Poradnik, Wiki

Opis gry Revenant - ciekawego action-RPG z 1999 roku.

Revenant to action-RPG, czyli połączenie gry akcji i RPG od studia Cinematix. Została wydana na świecie w 1999 roku.

W oczy rzuca się niezwykle dopracowana grafika. Wszystkie tła i kolory dobrane są bardzo gustownie i estetycznie - po prostu przykuwają oko. Muzyka również wkomponowuje się w nastrój całej gry i naprawdę miło jej posłuchać podczas wędrówek.

Pierwsze wrażenie - bardzo pozytywne. Rzut jak przystało na Action-RPG jest izometryczny, na podobnej zasadzie jak we wszystkim znanym Diablo. Startujemy więc w zamku. Po załatwieniu wszystkich spraw wychodzimy do miasta. Wszystko w porządku tylko, mimo iż jest to trzy-poziomowy obszar znajduje się tutaj naprawdę mało miejsc, które można odwiedzić.

Na ulicach nie ma praktycznie żadnych ludzi, a jeżeli się zdarzają, to cały czas stoją w jednym miejscu - dzień, noc, nieważne. Interakcja z nimi jest bardzo słaba, co prawda podłożone głosy nie są najgorszej jakości, ale z drugiej strony nie ma ich zbyt wiele w grze. Dość szybko wchodzimy też do jaskiń.

I właśnie w podziemiach zaczyna się prawdziwy dół. Wszystko jest tutaj do bólu schematyczne. Odkrywanie nowych terenów, zabijanie potworów, przełączanie dźwigni. Żadnych dodatkowych questów, nuda. Nie dość, że gra jest krótka, to jej twórcy jeszcze ją sztucznie przedłużali - widać, że nie mieli pomysłów. No chociażby na naszej drodze znajduje się 5 magicznych barier.

Teraz musimy biegać po całych podziemiach, od jednej strony do drugiej odpowiednio je dezaktywując. Jak dla mnie to zero radości z gry. Z drugiej strony tego medalu, należy zaznaczyć, iż do dość ciekawych rozwiązań należy walka. Twórcy postawili w tym aspekcie śmiały krok do przodu. Kombinacji jest naprawdę sporo: ciosy o różnej mocy, zastawy, uniki, czy wreszcie kombosy, których uczymy się od mistrza Jonga w mieście.

Walka jest więc dość rozbudowana i jak na krótką grę nie powinna się Wam znudzić, choć wiadomo, że z czasem i tak ustala się najlepsze ciosy, z których korzysta się najwięcej w połączeniu z czarami. No tak zaklęcia, to kolejny interesujący aspekt w grze. Ich preparowanie jest rozwiązane na podobnej zasadzie jak w grze Dungeon Master.

Co pewien czas znajdujemy pergaminy, na których zapisane jest jak stworzyć formułę czaru. A do tego potrzebne są nam odpowiednie talizmany, które także odszukujemy podczas swych podróżny. Łączymy je według zapisów z pergaminu i w ten sposób tworzymy poszczególne zaklęcia. Łatwe to, ale i zarazem oryginalne. Najpotężniejszymi czarami wydaje się być Niewidzialność, oraz Odporność na magię.

Co prawda działają one dość krótko, ale w połączeniu czynią Cię praktycznie niezwyciężonym w walce. Do miasta wracamy portalami, które rozstawione są, co pewien czas w podziemiach. Zazwyczaj posiadamy na tyle złota, aby zaopatrzyć się w najlepszy ekwipunek, z napitkami regenerującymi życie oraz manę także nie ma żadnych problemów.

Jeżeli jest to RPG, to przydałby się jakiś rozwój postaci? Owszem posiadamy kilka standardowych cech. Rozwijamy je w następujący sposób: dwoma krzyżykami zaznaczamy, które ze współczynników pragniemy zwiększyć, a gdy nasz bohater uzyska nowy poziom, automatycznie wskakują one o jeden punkt. Warto zaznaczyć, iż po osiągnięciu 15 poziomu doświadczenia, mamy już tylko jeden krzyżyk do podziału.

Ciekawym rozwiązaniem są również punkty zmęczenia. Podczas walki po prostu się męczymy. Gdy pasek zmęczenia spadnie do zera, nasze ciosy stają się bardzo słabe i wolne. Wtedy należy po prostu odpocząć i poczekać aż zregenerujemy siły.

Dowiedz się więcej na temat recenzji, zapoznając się z polityką recenzowania gier.

Tagi

Komentarze

More Recenzje

Najnowsze artykuły