Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wdrażanie ray tracingu przyprawia o ogromny ból głowy - uważają twórcy Star Citizen

Technika spowolniłaby prace nad grą.

Twórcy powstającego od kilku lat Star Citizen ze studia Cloud Imperium Games uważają, że ray tracing, czyli technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, znacząco spowalnia prace nad grami.

Na oficjalnym forum kosmicznego symulatora jeden z graczy zapytał, czy rozwiązanie graficzne rozpowszechniane przez firmę Nvidia rzeczywiście pozwala zaoszczędzić czas w przygotowywaniu danego projektu. Deweloper Ben Parry zaprzeczył.

„W najmniejszym stopniu. Podejrzewam, że ewentualne użycie techniki byłoby czasochłonne i przyprawiłoby nas o ogromny bol głowy, a w zamian otrzymalibyśmy niewielką poprawę wyglądu lub wydajności” - przekonuje.

Zobacz na YouTube

Wyjaśnia, że poprzez „ból głowy” ma na myśli fakt, że ray tracing nie zastąpiłby dotychczasowych rozwiązań. Twórcy musieliby więc równolegle rozwijać dwa tryby - dla posiadaczy kart GeForce RTX i pozostałych graczy.

Star Citizen jest „symulatorem życia w kosmosie”. Rozwijamy się i zarabiamy na wiele sposobów - zaciągając się do wojska, zostając piratem czy zajmując się handlem lub wydobywaniem surowców.

Star Citizen pozwoli zwiedzać kosmos

Produkcję zapowiedziano w 2012 roku, a od 2014 trwa zbiórka funduszy - dotychczas na rzecz prac nad projektem zgromadzono ponad 250 milionów dolarów. Dostępna obecnie wersja pozwala zwiedzać niewielki fragment galaktyki, ale nie oferuje wielu atrakcji.

Źródło: PC Gamer

Read this next