Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Przygodowe Dreamfall Chapters dostępne na nowym silniku

Transformacja nie była łatwa.

Twórcy odcinkowej przygodówki Dreamfall Chapters ukończyli transformację produkcji na nowy silnik graficzny, choć nie obeszło się bez wyrzeczeń.

Całość planowano jako mały projekt, ale ostatecznie prace trwały cztery miesiące, angażując wszystkich dziesięciu deweloperów z Red Thread Games, z nadgodzinami włącznie. Twórcy musieli też opóźnić debiut czwartego epizodu serii.

Do tego dochodzą jeszcze ogromne koszty oraz stracone przychody, wynikające z przedłużającego się oczekiwania na dalszy ciąg opowieści.

„Ostatecznie koszt wyniósł ponad 150 tysięcy dolarów” - napisał Ragnar Tornquist, szef Red Thread Games. „To bolesna suma dla małego i liczącego każdy grosz studia, jak nasze. Były dni, gdy ciężko było wstać z łóżka i znaleźć siły na dalsze prace. Ale udało się. Zrobiliśmy to.”

Darmowa aktualizacja zmieniająca silnik, oprawę i wydajność Dreamfall Chapters jest już dostępna. Prace nad konwersją są także podstawą po porty konsolowe w przyszłości, choć nie podano jeszcze szczegółów na ten temat.

Nie wiemy też, kiedy ukaże się czwarty odcinek, zatytułowany Revelations. Pewne jest jednak, że cała seria jest obecnie przeceniona o 50 procent na Steamie i kosztuje 15 euro (ok. 65 zł).

Poniżej porównanie obu wersji:

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły