Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Project Cars - szczegóły techniczne

Wymagania sprzętowe, rozdzielczość na konsolach i inne.

Symulator wyścigów Project Cars zbliża się już do premiery, zaplanowanej na połowę maja. Twórcy zdecydowali się ogłosić szereg szczegółów technicznych na oficjalnej stronie.

W pierwszej kolejności wymagania sprzętowe na PC, znane już od lipca ubiegłego roku.

Wymagania minimalne:

  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz lub AMD Phenom II X4 940 3,0 GHz
  • Pamięć: 4 GB RAM, 1 GB VRAM
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 260 lub ATI Radeon HD 5770

Wymagania rekomendowane:

  • Procesor: Intel Core i7 3700 3,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • Pamięć: 8 GB RAM, 2 GB VRAM
  • Karta graficzna: seria Nvidia GT600 lub seria AMD Radeon HD7000

Na komputerach osobistych przygotowano wsparcie dla rozdzielczości nawet 12K. Liczba klatek na sekundę będzie oczywiście zależeć od mocy posiadanego sprzętu.

Posiadacze PlayStation 4 mogą liczyć na rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę. Natywna rozdzielczość na Xbox One wynosi 900p, przy 60 FPS.

Nie ma planów na konwersje PS3 i X360. Zapowiedziano port na Wii U, ale deweloperzy nie podają jeszcze żadnych szczegółów na ten temat.

Na wszystkich platformach zagramy w trybie offline maksymalnie przeciwko 45 kierowcom sterowanym przez sztuczną inteligencję, w zależności od toru. Konsole i 32-bitowy Windows wspiera w sieci 16 osób, 32 osoby zagrają na 64-bitowym systemie.

Nie przewidziano opcji rywalizacji na podzielonym ekranie - twórcy postawili na płynne 60 klatek na sekundę.

Deweloperzy zastanawiają się nad wsparciem dla DirectX 12 w przyszłości. Na Xbox One zadbano o wibracje triggerów, a na PS4 głos narratora usłyszymy z głośnika kontrolera.

Project Cars wspiera szereg kierownic, pedałów i niestandardowych kontrolerów. Pełną listę znaleźć można na oficjalnej stronie.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze