Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Prey - pozostałe zadania poboczne, cz. 1

Inne misje dodatkowe: Danielle Sho, Dostęp do punktu wyłomu, Prośba kucharza, Próba ucieczki.

Oprócz ciekawego i rozbudowanego wątku głównego Prey oferuje wiele misji pobocznych. Niektóre są trudne i rozbudowane, inne pozostają czystą formalnością, choć ze względu na to odblokowanie poziomów, nie są możliwe do ukończenia od razu. Często potrzebne jest do tego ruszenie głównej osi fabularnej gry do przodu.

Poniżej prezentujemy krótsze opisy łatwiejszych zadań dodatkowych. Do pozostałych misji stworzyliśmy oddzielne strony naszego poradnika. Odnośniki do nich znajdziesz w spisie treści, a tutaj możesz zapoznać się z następującymi misjami:

  • Danielle Sho
  • Dostęp do punktu wyłomu
  • Nieważkościowy system napędowy
  • Prośba kucharza
  • Próba ucieczki

Sprawdź także kolejną stronę z misjami dodatkowymi - Prey - pozostałe zadania poboczne, cz. 2.


Misja: Dostęp do punktu wyłomu

W pewnym momencie, podczas realizacji głównego wątku gry, zdobędziesz system napędowy umożliwiający ci poruszanie się na zewnątrz stacji kosmicznej. Właśnie z tym aspektem związane jest opisywane zadanie.

W jego ramach musisz wydostać się na zewnątrz, do przestrzeni kosmicznej, za pomocą którejkolwiek śluzy i odszukać jedną z zielonych kropek, ikon przedstawiających ważne punkty. Jedna z nich będzie odnosiła się do uszkodzenia kadłuba w Laboratoriach sprzętowych. Twoja misja to naprawa nieszczelności w postaci zaklejenia otworu działkiem LEPIK.


Wiele z zadań pobocznych związanych jest z poziomem Kwatery załogi, do którego wejście odnajdziesz poprzez Arboretum.

Misja: Nieważkościowy system napędowy

To zadanie ukończysz automatycznie wraz z postępami głównego wątku. W misji Po drugiej stornie zwierciadła zdobędziesz tytułowy plecak, który posłuży ci do przemieszczania się w przestrzeni kosmicznej poza stacją Talos I. Raz zdobyty system pozostanie z tobą do końca gry. Po jego uzyskaniu misja poboczna zostanie ukończona.


Misja: Prośba kucharza; Danielle Sho

Na Willa Mitchella, zleceniodawcę misji, natkniesz się po dotarciu w rejon kwater załogi, w okolicę kuchni. Mężczyzna znajduje się w bezpiecznym pomieszczeniu, z którego nie chce wyjść, gdyż całą okolicę opanowali kontrolowani przez tyfona telepatę ludzie oraz samego obcego. Otrzymasz od niego kartę dostępu do jego pokoju. Oczyszczamy okolicę z wszelkiego zagrożenia, koncentrując się na telepacie.

Udajemy się do jego kwatery w części A, gdzie zabieramy ze stolika przy łóżku nagrodę dla szefa kuchni. Wracamy z przedmiotem do kucharza, który zaprasza cię do kuchni. Mężczyzna poprosi cię o zdobycie części do systemu wodociągowego na stacji. Znajduje się w Arboretum, a gdy ją zdobędziesz i zamontujesz w kuchni, kucharz da ci dostęp do lodówek.


Ciekawostka: zamiast wchodzić do lodówek, co okaże się pułapką, możesz zabić kucharza, kończąc tym samym zadanie poboczne Danielle Sho. Mężczyzna nie okazuje się bowiem tym, za kogo się podaje, dlatego nie powinieneś mieć wyrzutów sumienia z tym związanych. Możesz jednak kontynuować wątek Mitchella. W tym celu przeczytaj dalszy opis misji.


Wchodzimy do nich, gdy mężczyzna odblokowuje drzwi. Niestety, po chwili padamy nieprzytomni, gdyż kucharz zaczyna nas wychładzać. Po ocknięciu się przeszukujemy lodówkę i uciekamy z potrzasku, wchodząc do mniejszego pomieszczenia, gdzie przesuwamy wielką bryłę lodu, dostając się tym samym do szybu wentylacyjnego. Przy nim przeszukujemy zwłoki i odsłuchujemy TranScribe'a, odblokowując tym samym zadanie Danielle Sho. Po wydostaniu się na zewnątrz misja z prośbą kucharza zostaje zakończona.


Spis treści: Prey - Poradnik, Solucja


Misja: Próba ucieczki

W lokacji Hangar wahadłowców znajduje się niewielkie pomieszczenie z kapsułami ratunkowymi. Po dotarciu tam odblokujesz to zadanie, w ramach którego musisz wydostać się najbliższą śluzą poza stację, gdzie dolecisz do oznaczonego włazu. Uporaj się ze znajdującymi się tam cystoidami, po czym zniszcz - na przykład kluczem francuskim - wszystkie czerwone zatrzaski.

Gdy już ci się to uda, wróć do Hangaru wahadłowców i do pomieszczenia z kapsułami. Za pomocą znajdującego się tam komputera wystrzel kapsułę numer dwa, po czym misja dobiegnie końca, a ty otrzymasz informację o nagrodzie do odebrania.

Read this next