Skip to main content

Poznaliśmy datę premiery Clair Obscur Expedition 33. Jest też nowy zwiastun

Twórcy mówią o swoich inspiracjach.

Podczas dzisiejszej prezentacji Xbox Developer Direct deweloperzy z francuskiego studia Sandfall Interactive podzielili się nowymi szczegółami na temat nadchodzącego Clair Obscur: Expedition 33. Oprócz dowiedzenia się co zainspirowało twórców do stworzenia nietypowego turowego RPG, poznaliśmy także datę premiery.

Zaczynając od najważniejszej kwestii: tytuł zadebiutuje już 24 kwietnia tego roku na PC, a także konsolach Xbox Series X/S oraz PlayStation 5 - w produkcję będzie można oczywiście od dnia premiery zagrać w ramach abonamentu Game Pass. Grę można także dodać do listy życzeń na wybranej platformie dystrybucji.

Jak tłumaczą twórcy, przede wszystkim zależało na stworzeniu dojrzałej i mrocznej opowieści, w której nie ma jasnego podziału na dobre i złe postacie, a żaden z bohaterów nie jest idealny. Każdy członek tytułowej ekspedycji ma własne cele, obawy i pragnienia, które poznamy w czasie zabawy - oczywiście każdy mierzy się także z widmem pozornie nieuchronnej śmierci z rąk tajemniczej Malarki. Żeby jednak tytuł nie wpędzał graczy w zbyt depresyjny ton, w grze trafimy także na plejadę dziwacznych postaci oraz zabawne momenty.

Zobacz na YouTube

Oprócz oryginalnej fabuły tytuł zaoferuje także oczywiście świeże podejście do gatunku turowych RPG. Wcześniej już dowiedzieliśmy się, że gra będzie łączyła kolejkowaną walkę z elementami dynamicznymi. W czasie tur przeciwnika będziemy mogli wykonywać bloki oraz uniki poprzez wciskanie przycisków w odpowiednich momentach. Ciekawą kwestią jest także to, że w produkcji znajdziemy rzadko już dzisiaj widywaną trójwymiarową mapę świata, za pomocą której poruszać się będziemy między lokacjami.

Pod względem stylu artystycznego twórcy przede wszystkim inspirowali się Francuską modą i kulturą z czasów Belle Epoque, ale każda ważniejsza lokacja oraz postacie posiadają swój własny unikalny styl. Przykładowo wioska istot Gestrali miała za założenia wzbudzać skojarzenia z kolorowym, chaotycznym i pełnym zabawy jarmarkiem. Postać mądrego Esquie miała z kolei dawać graczom wrażenie bezpieczeństwa i komfortu, dlatego też jego inspiracją były balony i poduszki.

Zobacz także