Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Postacie w Half-Life 2 nie mrugały przez pięć ostatnich lat. Valve naprawiło błąd

Nową aktualizacją.

Valve wydało nową aktualizację do piętnastoletniej strzelanki Half-Life 2, która naprawia między innymi błąd, w wyniku którego niemal wszystkie postacie niezależne nie mrugały.

Glitch powstał po wdrożeniu aktualizacji o nazwie Steampipe w 2014 roku, kiedy wydawca przeniósł wszystkie gry na silniku Source do nowego modelu dystrybucji. Niektóre NPC mrugały w przerywnikach filmowych, bo czynność zaprogramowano osobno, ale reszta postaci nie mogła już zamknąć powiek.

Każdemu przyda się od czasu do czasu mrugnąć

Problem dotyczył wszystkich odsłon Half-Life działających na silniku Source, a więc pierwszego i drugiego epizodu, dema technologicznego Lost Coast, a także Half-Life: Source.

W międzyczasie pojawiły się nieoficjalne mody naprawiające błąd, ale dopiero teraz Valve zdecydowało się rozwiązać problem samemu.

Nowa aktualizacja dodaje też brakujące dźwięki wydawane przez postacie niezależne, eliminuje problem z zacinaniem się gry podczas zapisywania i zapobiega niechcianemu włączaniu się aplikacji Steam VR.

Tytuły z serii Hal-Life uznaje się za prekursorów nowoczesnych rozwiązań wykorzystywanych w strzelankach pierwszoosobowych. W drugiej części cyklu ponownie wcielamy się w doktora Gordona Freemana, który musi stawić czoła niebezpieczeństwu wywołanemu przez incydent w placówce badawczej o Black Mesa.

Źródło: Valve

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze