Polski survival zebrał niemal pół miliona złotych w cztery dni. Sukces zbiórki pozwoli ulepszyć grę
A kwota wciąż rośnie.
Studio The Farm 51 może pochwalić się wielkim sukcesem. Zbiórka funduszy na Chernobylite 2: Exclusion Zone osiągnęła zakładany pułap w zaledwie cztery dni i pozwoli twórcom wprowadzić do gry wyczekiwane zmiany.
Po ujawnieniu pierwszego zwiastuna Chernobylite 2: Exclusion Zone okazało się, że gra ma oferować zabawę tylko i wyłącznie z perspektywy trzeciej osoby. To spotkało się z mocną reakcją fanów, a gliwickie studio The Farm 51 zostało zalane komentarzami graczy proszącymi o przywrócenie znanej z „jedynki” kamery pierwszoosobowej.
Aby spełnić oczekiwania graczy, deweloperzy rozpoczęli niedawno zbiórkę w serwisie Kickstarter. Kampania została przyjęta bardzo pozytywnie i osiągnęła połowę zakładanego pułapu w zaledwie jeden dzień.
Wypracowanie pełnego zakładanego budżetu (404,677 zł) zajęło odrobinę dłużej, ale i tak nastąpiło w ekspresowym tempie czterech dni. Do końca kampanii zostały jeszcze ponad trzy tygodnie, a już dzisiaj pierwotne założenia zostały przekroczone o 90 tysięcy zł. Nadmiarowe fundusze pozwolą wprowadzić do gry kolejne elementy, np. personalizację broni.

Polscy twórcy poprosili fanów o pomoc z dwóch powodów. Po pierwsze, chcą wprowadzić przełącznik, który umożliwi zabawę zarówno w trzeciej, jak i pierwszej osobie. Wprowadzenie tak dużej zmiany, na tak zaawansowanym etapie rozwoju gry, wymaga ogromnej ilości dodatkowej pracy, a to kosztuje. Po drugie, plany na kontynuację są bardzo ambitne, dlatego zwiększenie budżetu ma pozwolić na pełne dopracowanie tytułu. Oznacza to m.in. przeniesienie wszystkich broni znanych z pierwszej części do sequela.
W nowej grze wszystkie stare systemy mają zostać usprawnione, a do tego pojawi się kilka nowych ciekawych funkcjonalności. Oprócz znanych mechanik survivalu, craftingu i budowania bazy otrzymamy także możliwość poruszania się między wymiarami, co w praktyce oznacza równoległe rozwijanie kilku zestawów umiejętności i wyposażenia, pomiędzy którymi można się swobodnie przełączać. Dokładna data premiery nie została jeszcze wskazana, ale gra ma ukazać się w 2025 roku.