Początki prac nad Death Stranding i studia Hideo Kojimy w archiwalnych materiałach zza kulis
Nagrania testowe w surowych warunkach.
W grudniu miną 4 lata odkąd nowe studio Hideo Kojimy - założone po odejściu Japończyka z Konami - rozpoczęło oficjalną działalność. W związku ze zbliżającą się rocznicą deweloper opublikował filmy zza kulis pierwszych dni funkcjonowania zespołu i prac nad Death Stranding.
Pierwsze wideo pochodzi z marca 2016 roku, gdy ekipa jeszcze formalnie nie istniała, ale posiadała już kilku pracowników. Zaprezentowano uproszczoną wizualizację pierwszego zwiastuna debiutanckiej gry firmy - trailera, w którym postać Normana Reedusa przytulała niemowlaka.
The precious video from March 2016. I’ve been digging from archives as we’ll be celebrating the 4th anniversary on 12/16. While having few machines/staffs, we made this rough pre-visualizations to prep for upcoming Norman’s performance capture.Glove as 🦀 shooting guerilla style. pic.twitter.com/nRlSJANnIG
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) November 27, 2019
Następne nagranie datowane jest na sierpień 2016 roku, gdy Kojimie udało się wynająć większą siedzibę i zatrudnić kolejnych deweloperów. Studio pracowało w surowych warunkach: brakowało między innymi kuchni i pomieszczenia konferencyjnego.
Materiał prezentuje próbę wizualizacji zwiastuna, w którym wystąpili reżyser Guillermo del Toro i aktor Mads Mikkelsen. Role poszczególnych postaci odgrywali sami twórcy, wyposażeni w rekwizyty broni.
The precious video from Aug 2016. When we finally found the office to rent with more staff. As there’s no hallway, kitchen or conference room we were able to shoot this image. Making this rough pre-visualization to prep for Mads’ performance capture. This was used for Mads’ ref. pic.twitter.com/joDxCBipHK
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) November 27, 2019
Trzecie wideo nakręcono w kwietniu 2017 roku, kiedy Kojima Productions ponownie przeniosło się do większej siedziby. Film przedstawia próby testowego nagrania sceny ze stworami o nazwie BT i kapsułą z niemowlakiem.
Autorzychcieli się przekonać, jak dużo obrazu pomieści ujęcie rejestrowane przez kamerę. Co ciekawe, zamiast faktycznego modelu pojemnika z dzieckiem, projektanci użyli kartonowego pudełka.
The previous video from April 2017. We expanded our space and it became the scanning room but before we use this empty space for practicing camera directions & its constructions. Here we’re filming the scene of CDT encountering BT w/the box as BB Pod & Lud played the corpse role. pic.twitter.com/5QYz2tVaTG
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) November 27, 2019
Ostatni materiał przedstawia podobny proces przygotowania kolejnej sekwencji - rozgrywającej się w jaskini. Deweloperzy zarejestrowali testowe nagranie, by wiedzieć, jak wiele materiału pomieści „oko” kamery.
2/2
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) November 27, 2019
Shooting simultaneously by putting markers on the camera for taking the performance capture is the usual step but we put markers on the handy camera instead for reference and used it at the shooting.
Zobacz: Death Stranding - Poradnik, Solucja
Death Stranding dostępne jest na PS4, a latem 2020 roku trafi na PC.
Następnie: Twórcy Cyberpunk 2077 nie obawiają się rywalizacji z Half-Life: Alyx, bo to "bardzo niszowa" gra