Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Patrice Désilets: Przyszłość jest cyfrowa

„Nikt jakoś nie narzeka na Apple z powodu iTunes.”

Współtwórca serii Assassin's Creed, Patrice Désilets, powiedział, że stojąca za Xbox One idea związana z cyfrową dystrybucją była słuszna. Jego zdaniem Microsoft nie umiał jednak w przystępny sposób przekazać swojej wizji.

- Uważam po prostu, że przyszłość jest cyfrowa - stwierdził deweloper w rozmowie z GamesIndustry International. - Może jeszcze nie do końca rozumiemy to zjawisko, dlatego nie umiemy w odpowiedni sposób wytłumaczyć jak pewne elementy mogłyby działać.

Twórca zaznaczył też, że zdziwiła go negatywna reakcja graczy na pierwsze informacje dotyczące Xbox One. Przypomnijmy - chodziło o zminimalizowanie roli fizycznych nośników, blokadę handlu używanymi grami i wymaganie łączenia konsoli z siecią raz na dobę.

- Byłem zaskoczony. Wszystko niedługo będzie cyfrowe, jesteśmy już w połowie drogi. Znam ludzi, którzy kupują płyty i winyle, ale jakoś nikt nie narzeka na Apple z powodu iTunes. To lekka hipokryzja.

Désilets, nie zareagował też pozytywnie na zmianę polityki związanej z cyfrowymi rozwiązaniami przez Microsoft po targach E3.

- Chcieli zrobić coś innego, tylko nie umieli tego dobrze przekazać, przedstawić w odpowiedni sposób - zaznaczył deweloper. - Ale niedługo i tak zobaczycie, że większość graczy będzie robiła zakupy w PlayStation Network i Xbox Live.

- Nie wierzę, że tylko ja widzę zamykane sklepy z grami i muzyką. Wiecie dlaczego tak się dzieje? Bo ludzie ich już nie odwiedzają - podsumował twórca.

Patrice Désilets stara się obecnie odzyskać od firmy Ubisoft prawa do wysokobudżetowej produkcji 1666: Amsterdam, której jest pomysłodawcą.

Read this next