Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Patrice Désilets: „1666: Amsterdam miało być nowym Assassin's Creed”

Gra inspirowana twórczością Rembrandta.

1666: Amsterdam, nowy projekt Patrice'a Désiletsa, nad którym prace obecnie wstrzymano, miał w założeniu dorównać popularności serii Assassin's Creed.

Désilets poświęcił na prace ponad rok, najpierw w THQ Montreal, a potem przez kilka miesięcy w Ubisofcie, po przejęciu studia. W maju opuścił firmę w kontrowersyjnych okolicznościach.

- To miał być nowy Assassin's Creed - wyjaśnił w rozmowie z serwisem GameReactor Spain (tłumaczenie za Gameranx). - Pierwszy rok poświęciliśmy na zbudowanie zespołu, zbadanie epoki historycznej, ale także stworzenie nowej marki.

„Uczony w pokoju z krętą klatką schodową”

Désilets koncentrował się na mechanice rozgrywki, która jednak nie przypominała rozwiązań z Assassin's Creed.

- To nie było łatwe, ponieważ nie tworzyłem małego kolesia, który skakał dokoła z mieczem i nie robiłem też strzelanki. Próbowałem znowu czegoś nowego, chciałem przesunąć granice.

Pracę nad fabułą 1666 planowano na później, ale Désilets nadmienił o ewentualnej epoce historycznej. Podobnie jak w Assassin's Creed, podczas gry spotkalibyśmy słynne postacie.

- Rembrandt wciąż żył w 1666 roku, zmarł w 1669. Wziąłem jeden z jego obrazów - „Uczony w pokoju z krętą klatką schodową” i umieściłem go w dokumencie projektowym, czerpiąc z niego inspiracje.

I na tym skończyły się prace Désiletsa. Projekt jest teraz oficjalnie „wstrzymany” z polecenia Ubisoftu, ale producent walczy o odzyskanie praw do gry.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze