Otwarty świat Assassin's Creed Shadows nie będzie trzymał nas za rękę. Ubisoft podał szczegóły
Znaczników nie ma, a orłem jesteś ty.
W kolejnym wpisie deweloperski poświęconym Assassin's Creed Shadows twórcy przyjrzeli się bliżej eksploracji i strukturze otwartego świata. Ubisoft zdradził, że nie chce przesadnie trzymać graczy za rękę, dlatego mapa nie będzie tak bogata w znaczniki jak w starszych odsłonach.
Jak zauważa brytyjski Eurogamer, deweloperom wyraźnie zależało na podkreśleniu tego, że sama eksploracja feudalnej Japonii będzie już pewnego rodzaju wyzwaniem. Najważniejsze zadania i postaci nie zostaną zaznaczone na mapie - informacje co do ich lokalizacji będziemy musieli odszukać sami.
„Nie chcieliśmy zbytnio trzymać gracza za rękę za pomocą ikon i znaczników” - wyjaśnia reżyser Charles Benoit. „Zależało nam na stworzeniu otwartego świata, w którym informacje są kluczowe i stają się formą nagrody”.
„[...] W Shadows informacje są czymś, czego trzeba szukać i zdobywać, czy to za pośrednictwem szpiegów, rozmów z postaciami niezależnymi, czy też własnego wzroku” - dodaje. „Krótko mówiąc, chcemy, aby gracze odkryli wszystkie nasze fajne sekrety na własnych warunkach, wykorzystując śledztwa, sieć szpiegowską albo obserwację świata”.
Z początku mapa świata nie będzie obfita w szczegóły i ujawni jedynie kluczowe miejsca, ale z czasem zaczną się na niej pojawiać kolejne, odkryte już przez nas punkty. Nie zabraknie też klasycznych znaków zapytania, pod którymi ukryte będą co ciekawsze lokacje (np. obozy czy kapliczki).
Wraca synchronizacja z wież, ale trochę inna
Najciekawsze miejsca w okolicy wypatrzymy z punktów obserwacyjnych, do których będziemy mogli też szybko podróżować. W grze nie znajdziemy skrzydlatego towarzysza, który przeskanuje okolice za nas, powróci jednak kultowa sekwencja synchronizacji, z kamerą krążącą wokół głównego bohatera.
Co ciekawe, niektóre punkty obserwacyjne będą położone w samym centrum bazy wroga, więc zejście z nich będzie wymagało pewnych kombinacji. Naoe raczej nie będzie miała problemów z ucieczką, ale mniej zwinny Yasuke już tak. We wpisie Ubisoft wspomniał także o:
- rozsianych po mapie kryjówkach, w których zregenerujemy siły i najważniejsze zasoby. To bezpieczne lokacje, niedostępne dla przeciwników
- funkcji wytyczenia ścieżki prowadzącej do zadania. Przyda się szczególnie w górzystych terenach, w których łatwo będzie stracić orientację
- mechanice odkrywania sekretów mapy i zdobywania surowców z pomocą zwiadowców
- kilku aktywnościach pobocznych, którym będą mogli oddać się Yasuke i Naoe. Dla przykład: w wolnej chwili samuraj odda się ćwiczeniom walki, a shinobi wybierze medytację
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z nowym planem Ubisoftu, Assassin's Creed Shadows trafi na rynek 20 marca. Zagramy na PC i konsolach obecnej generacji.