Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Oculus Rift - wymagania sprzętowe

Droga rzeczywistość.

Nadal nie znamy oficjalnej ceny Oculus Rift w wersji dla konsumentów, ale wiemy już, że sporo pieniędzy należy wydać na komputer, który obsłuży zestaw rzeczywistości wirtualnej.

Najnowszy prototyp

Producent podał wczoraj rekomendowane wymagania sprzętowe, które pozwolą skorzystać z „pełni wrażeń Rift”:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1
  • Procesor: Intel i5-4590
  • Pamięć: 8 GB RAM+
  • Grafika: Nvidia GTX 970 / AMD 290
  • Wyjście HDMI 1.3
  • 2x USB 3.0

Uwagę zwracają modele kart graficznych, kosztujące sporo ponad tysiąc złotych. Jest też procesor za ponad 800 zł i konieczność posiadania sporych zasobów pamięci RAM.

Takie wymogi nie powinny jednak dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę, że komputer musi wyświetlić podwójny obraz w rozdzielczości 2160×1200, przy wydajności na poziomie 90 klatek na sekundę.

„Celem wszystkich gier i aplikacji na Rift jest dostarczenie wspaniałych wrażeń na takiej konfiguracji” - napisano na oficjalnym blogu. „Ostatecznie uważamy, że będzie to fundament pod sukces VR, ponieważ deweloperzy będą mogli dostosować swoje aplikacje pod znaną specyfikację.”

„Tradycyjna gra w 1080p i 60 Hz wymaga 124 milionów cieniowanych pikseli na sekundę. Wymogi na Oculus Rift idą znacznie dalej: około 400 milionów cieniowanych pikseli na sekundę. Oznacza to, że sam koszt renderowania w grze VR będzie wymagał trzy razy więcej mocy GPU niż 1080p.”

Oculus Rift w wersji dla konsumentów zadebiutuje w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

Oculus Rift

PC

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze