Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Obsidian pracuje nad nową grą RPG

Tajemniczy projekt nie jest kolejną częścią serii Fallout.

Obsidian Entertainment ujawniło, że pracuje nad nową, niezapowiedzianą jeszcze produkcją.

W rozmowie z Eurogamerem szef studia - Feargus Urquhart - zdradził, że spora część ze 175-osobowego zespołu zajmuje się kolejnym dużym projektem. Szczegółów nie podał, ale wiadomo, że gra jest przedstawicielem gatunku RPG.

Nad czym dokładnie pracuje Obsidian?

Deweloper nie chciał powiedzieć czy powstający tytuł jest kontynuacją znanej serii, czy też zapoczątkuje zupełnie nową markę. Pewnym jest jednak, że nie jest następną odsłoną cyklu Fallout.

Produkcja ma nawet wydawcę, ale w tej kwestii Urquhart również zachował milczenie. Uniknął odpowiedzi na pytanie dotyczące współpracy z tajemniczą firmą w przeszłości.

Nieco informacji na temat projektu dostarcza ogłoszenie o pracę, które kilka dni temu opublikowano na stronie internetowej zespołu. Ekipa poszukuje starszego artysty, który przygotuje interfejs użytkownika na potrzeby gry RPG powstającej z myślą o kilku platformach sprzętowych.

Od kandydatów wymaga się znajomości silnika Unreal Engine. To sugeruje, że tytuł tworzony jest z wykorzystaniem technologii autorstwa Epic Games.

Deweloperzy mają w tej chwili ręce pełne roboty - sekretne RPG jest kolejnym obecnie rozwijanym projektem studia. Obsidian Entertainment równolegle pracuje nad Pillars of Eternity 2: Deadfire, które ukaże się w przyszłym roku na PC.

Natomiast na początku miesiąca światło dzienne ujrzało pierwsze duże rozszerzenie do Tyranny - wydanej blisko rok temu poprzedniej gry zespołu.

Cover image for YouTube videoWe take a walk around Obsidian Entertainment (and narrowly avoid their secret project)

Swego czasu ekipa zajmowała się także Stormlands - tytułem dla Microsoftu, który miał trafić na konsolę Xbox One. Z ujawnionych w rozmowie z Eurogamerem informacji wynika, że założenia projektu miały być ambitne: koncern z Redmond chciał produkcji oferującej raidy dla miliona osób.

Rzeczywistość okazała się jednak brutalna. Koncepcję wielokrotnie zmieniano, a ostatecznie podjęto decyzję o skasowaniu gry.

Efektem anulowania tytułu były między innymi poważne kłopoty finansowe studia. Deweloperzy chwytali się różnych możliwości zarobku - przykładowo podjęli się stworzenia sieciowego Armored Warfare z czołgami w rolach głównych.

W lutym tego roku Obsidian Entertainment zakończyło współpracę nad produkcją. Dalszy rozwój projektu przejął rosyjski wydawca - My.com.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze