Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowy model 3DS XL wykorzystuje potencjał przenośnej konsoli Nintendo

Pierwsze testy sprzętu.

Nowy model konsoli Nintendo 3DS XL pojawił się niepodziewanie na targach Tokyo Game Show 2014, prezentowany wyłącznie na stanowisku Capcomu, z włączoną grą Monster Hunter 4G.

Nowa konsola i Monster Hunter 4G

New 3DS oraz New 3DS XL zadebiutują w Japonii dopiero 11 października (w Europie w przyszłym roku), ale po długich oczekiwaniach w kolejce złożonej z setek fanów Monster Hunter, Eurogamer miał okazję własnoręcznie przetestować większe urządzenie.

Z zewnątrz obudowa wygląda podobnie do poprzedniego modelu - ten sam rozmiar czy kształt. Ale różnicę czuć natychmiast po podniesieniu konsoli, która jest teraz znacznie lżejsza, a co za tym idzie - bardziej komfortowa.

Osiągnięcie jest bardziej imponujące jeśli weźmiemy pod uwagę, że Nintendo zabudowało wewnątrz funkcje dużego i niezbyt popularnego kontrolera 3DS Circle Pad Pro. Po podłączeniu, gadżet ten niemal uniemożliwiał przenoszenie sprzętu w kieszeni.

Następną rzucającą się w oczy nowością są efekty trójwymiarowe na górnym wyświetlaczu, widzialne teraz pod większymi kątami. Rozwiązanie bazuje na technologii śledzenia ruchu gałek ocznych. Sprzęt sam wykrywa, z której strony patrzy użytkownik, dostosowując efekty 3D.

New 3DS i New 3DS XL

System sprawdza się świetnie w działaniu i umożliwia na przykład zerknięcie przez ramię kolegi obok, by podejrzeć jego postępy w Monster Hunter. Nawet próba „oszukania” konsoli przez szybkie zmienianie kątów widzenia nie daje rezultatów, nie przeszkadzają nawet okulary.

Część graczy nadal preferować będzie wyłączenie efektów 3D. Ale możliwość uruchomienia trzeciego wymiaru bez konieczności patrzenia prosto w ekran przyciągnie zapewne do tej opcji kolejnych użytkowników.

Następna nowość to gałka analogowa „C-stick”, umieszczona ponad przyciskami ABXY. Mała wypustka w dotyku przypomina nieco panele dotykowe w starszych laptopach i dobrze sprawdza się jako dodatkowa metoda sterowania.

Poruszanie drugą gałką wymaga nieco nacisku - nie wystarczy przesunięcie palcem. Rozwiązanie szybko staje się jednak naturalne i już po 30 sekundach manewrowania w Monster Hunter zmienianie położenia kamery nie sprawiało żadnych problemów.

Dwa nowe przyciski - ZL i ZR - nie otrzymały żadnych nowych funkcji w testowanej grze, ale zauważyć można, że dostęp do nich jest komfortowy i szybki.

3DS z Circle Pad Pro i New 3DS XL

Start i Select to teraz dwa małe, okrągłe przyciski, umieszczone pod ABXY. Ta zmiana pozwoliła umieścić samotny przycisk Home pod dolnym wyświetlaczem, w centrum urządzenia. Suwak poziomu głośności przesunięto na drugą stronę górnej części obudowy, co sprawia, że system jest teraz bardziej symetryczny.

Oczywiście, New 3DS oraz New 3DS XL to także funkcje, których nie można było przetestować, jak czytnik NFC czy mocniejszy procesor. Nie ogłoszono jeszcze, czy Monster Hunter 4G zadziała tylko na nowych modelach sprzętu, ale na pewno będzie tak w przypadku innych tytułów, jak port Xenoblade Chronicles.

Pierwsze wrażenia pozwalają zauważyć znaczne usprawnienia, jak gałka C-stick, bez której ciężko będzie się teraz obejść. Nie znamy jeszcze ceny i daty premiery w Polsce, ale przejście na nowszy model będzie raczej dobrym pomysłem.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze