Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowe zastosowanie Unreal Engine. Silnik pojawi się w... autach Volvo

Nie rozpraszając kierowców.

Volvo podjęło współpracę z Epic Games, by za pomocą silnika graficznego Unreal Engine zapewnić „fotorealistyczną wizualizację” informacji w samochodach elektrycznych.

Firma ze Szwecji ma dość górnolotne określenie - HMI czyli „human-machine interface”. Mowa o wszelkich sytuacjach, w których kierowca wchodzi w interakcje z oprogramowaniem pojazdu.

W praktyce mowa głównie o konsoli środkowej, gdzie Unreal Engine wyświetli na przykład mapę. Celem - jak na Volvo przystało - jest nie tylko przejrzystość i szybkość działania, ale także bezpieczeństwo, by nie rozpraszać kierującego samochodem.

Producent chce korzystać z popularnego w grach silnika nie tylko do nawigacji, ale także do wyświetlania obrazu z kamer i radarów, informacji na temat stanu baterii i tak dalej. O projekt zadbają właśnie specjaliści z Epic Games.

Unreal Engine pozwala szybko testować zmiany

Pracy zapewne nie zabraknie, ponieważ Volvo planuje po 2030 roku produkować już tylko samochody elektryczne. Tymczasem twórcy Unreal Engine nie od dzisiaj szukają miejsca także poza grami wideo, rozwijając na przykład zastosowania dla filmów.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze