Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowe zasady i wskazówki dla gier z programu Steam Early Access

„Nie publikuj gry, jeśli nie możesz kontynuować prac przy niskiej sprzedaży.”

Firma Valve zaktualizowała zasady i wskazówki dla gier publikowanych w programie Early Access na Steamie, gdzie sprzedawane są niedokończone produkcje na różnych etapach rozwoju.

Opis DayZ jasno przedstawia obecny stan gry

Program ma być miejscem dla gier, „które są warte pieniędzy wydawanych na obecną wersję, a twórcy zamierzają je dalej rozwijać”.

Bardziej restrykcyjne zasady są pokłosiem głośnych przypadków z ostatniego okresu, związanych z niską jakością, brakiem aktualizacji po premierze czy porzucaniem prac przed wydaniem pełnej edycji.

Produkcje pokroju DayZ, Rust i Starbound odniosły w tym programie wielkie sukcesy, ale nie brakuje także kontrowersji, takich jak fatalne Earth: Year 2066, za które pieniądze zwracało samo Valve. W ubiegłym miesiącu dalsze prace nad Spacebase DF-9 nagle porzuciło studio Double Fine, co także wywołało dyskusje.

„Publikacja gry w Early Access związana jest z oczekiwaniami konsumentów, że prace będą kontynuowane aż do momentu, gdy powstanie produkt, który można nazwać »ukończonym«” - napisało Valve.

Opublikowano cztery obowiązkowe zasady, w tym interesujące „nie składaj konkretnych obietnic na temat przyszłości”. Firma wyjaśnia: „klienci powinni kupować tytuł na bazie jego obecnego stanu, a nie obietnic, które mogą nigdy nie zostać zrealizowane.” Oczekuje się również, że gra ukaże się w Early Access w tym samym czasie, co w innych systemach dystrybucji cyfrowej i w tej samej cenie.

Przygotowano także cztery wskazówki, do których mogą - lecz nie muszą - zastosować się deweloperzy. Valve prosi, by nie publikować gry, jeśli nie możemy kontynuować prac przy niskim poziomie sprzedaży, nie oferować produkcji, w które nie można jeszcze zagrać i nie korzystać z Early Access w przypadku ukończonych już gier. Ostatnia prośba to jasne komunikowanie użytkownikom, czego mogą spodziewać się po zakupie czy przy aktualizacjach.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły