Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

No Man's Sky - jak tworzyć przedmioty, crafting i budowanie

Zrób to sam.

Tworzenie różnych części, przedmiotów i zasobów w No Man's Sky to jeden z podstawowych elementów rozgrywki. Bez tworzenia i konstruowania nie poczynimy postępów, nie zdobędziemy ulepszeń niezbędnych w podróży.

Obecnie - po aktualizacji Next - crafting jest bardziej złożony niż kiedykolwiek wcześniej. Tworzenie przedmiotów składa się z trzech różnych płaszczyzn. Każdy aspekt opisujemy w naszym poradniku poniżej.

Dzięki konstruowaniu różnych elementów wyposażenia nie tylko zyskasz dostęp do nowych przedmiotów, możliwości i ulepszeń, ale też wybudujesz i rozwiniesz swoją bazę na dowolnej planecie.

Tworzenie w ekwipunku

Konstruowanie przedmiotów w naszym ekwipunku to najprostszy rodzaj craftingu. Wystarczy po prostu kliknąć dowolne pole w plecaku - w ekwipunku lub w statku, wedle uznania - i wybrać z listy przedmiot, który chcemy stworzyć. Pojawi się on w danym polu.

Kiedy najedziemy kursorem na dany przedmiot przed stworzeniem, wyświetli się lista składników wymaganych do jego stworzenia.

Budowanie na powierzchni

Budowanie poza ekranem ekwipunku, na faktycznej powierzchni planet, wprowadzono kilka miesięcy po premierze No Man's Sky - to jedna z ciekawszych nowości. Dzięki temu systemowi możemy w końcu budować własne bazy.

By rozpocząć taką budowę, należy wcisnąć Z na PC lub kierunek w górę na d-padzie. Aktywujemy w ten sposób małe menu dostępnych obiektów. Możemy tak budować ściany, sufity, elementy dekoracyjne, ale też urządzenia i gadżety przydatne do różnych czynności - choćby komputer czy analizator schematów.

Analizator schematów pozwala nam poznawać przepisy na kolejne obiekty - zbudujemy go na drugiej planecie, którą odwiedzamy (to część głównego zadania samouczka).

Po wyborze elementu to zbudowania możemy dowolnie wskazać miejsce, gdzie pojawi się wybrany obiekt

Rafinator - przerabianie pierwiastków

Jeszcze jednym rodzajem tworzenia jest produkcja substancji i produktów otrzymywanych w wyniku przetwarzania. Proces przetwarzania odbywa się dzięki rafinatorowi. To jeden z pierwszych obiektów, który możemy zbudować na powierzchni - jeszcze na pierwszej planecie.

Po włączeniu rafinatora zobaczymy po lewej stronie miejsce na surowiec do przerobienia, a po prawej otrzymamy nowy produkt. Na przykład czysty ferryt po przerobieniu pyłu ferrytowego.



U góry menu rafinatora widoczne jest też pole na paliwo - coś w końcu musi zapewniać urządzeniu energię. Tutaj możemy zużywać różne rodzaje węgla i innych czerwonych pierwiastków.

Budowanie może wydawać się skomplikowane, ale gra od początku wprowadza nas porządnie w kolejne rodzaje konstruowania obiektów i dostępne możliwości. Po opuszczeniu drugiej planety bez problemu samodzielnie zaczniemy planować kolejne konstrukcje. Najważniejsze to regularnie uzupełniać zapasy surowców.

O autorze
Komentarze