Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nintendo pozwane za brak opcji zwrotu pre-orderów w eShopie

Przez Niemiecki Urząd Ochrony Konsumentów.

Niemiecki Urząd Ochrony Konsumentów pozwał Nintendo z powodu braku możliwości zwrotu zamówień przedpremierowych - poinformował serwis PressFire.

Wniosek napłynął na prośbę Norweskiej Rady Konsumentów, która sama nie mogła wystąpić do sądu, ponieważ Norwegia nie należy do Unii Europejskiej i tym samym nie podlega zapisom prawnym organizacji.

Nintendo powołując się na art. 19 jednej z dyrektyw Parlamentu Europejskiego twierdzi, że zwrot pieniędzy nie jest konieczny, jeśli „działanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta i z chwilą potwierdzenia, że utraci on prawo do odstąpienia od umowy, gdy ta zostanie w pełni wykonana przez przedsiębiorcę" (dzięki, GamingBolt).

Warto zaznaczyć, że podobną politykę prowadzi Sony, które również nie oferuje możliwości zwrotu pre-orderów, jeśli użytkownik pobrał pliki gry na dysk konsoli.

Z kolei Microsoft i Valve umożliwiają anulowanie opłaconych zamówień oraz zwrócenie cyfrowych gier (z wyjątkiem DLC) maksymalnie po dwóch tygodniach od daty zakupu, jeśli produkcja nie była uruchomiona dłużej niż dwie godziny.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze