Nie będzie gier na wyłączność Xbox Series X. Microsoft nie pozwoli, by twórcy omijali Series S
Phil Spencer porównuje konsolę do popularnych obecnie handheldów.
Pomimo niezaprzeczalnej popularności, konsola Xbox Series S pozostaje - z powodu swojej niewielkiej mocy obliczeniowej - niezwykle kontrowersyjna zarówno wśród twórców gier, jak i części graczy. Microsoft zapewnia, że mimo krytyki nie zamierza pozwolić deweloperom omijać sprzętu.
Phil Spencer - szef działu Xboxa w Microsofcie - w niedawnej rozmowie z Youtuberem Destinem Legarie odniósł się do ciągle powracającej krytyki konsoli. Biznesmen stwierdził, że firma nie wycofa się z wymogu wsparcia sprzętu na równi z mocniejszym Series X. Uważa, że w związku z rosnącym rynkiem handheldów deweloperzy i tak będą musieli przykładać większą wagę do optymalizacji gier pod słabsze urządzenia.
„Jeśli spojrzymy na urządzenia jak Steam Deck oraz Asus ROG Ally, to dzięki nim pojawia się wiele gier dostosowanych do specyfikacji tego typu platform. Takich urządzeń trafia na rynek coraz więcej i myślę, że to nam bardzo pomaga” - mówi Spencer. „Plastyczność nowoczesnych silników gier pozwala twórcom tworzyć gry działające zarówno na bardzo drogich kartach graficznych, jak i na zasilanych bateriami handheldach. Według mnie Series S bardzo dobrze uzupełnia naszą ofertę”.
„Gram teraz na Series S w Indiana Jones i Wielki Krąg, a gra wygląda świetnie, więc sprzęt zdecydowanie może uruchamiać najnowsze gry. Większość gier, w jakie obecnie gracie, będzie wspierało po trzy różne platformy i wersje tworzone pod Series S można całkiem łatwo przerobić z myślą o handheldach” - kontynuuje szef Xboxa. „Myślę, że w przyszłości deweloperzy tworząc gry będą musieli jeszcze bardziej brać pod uwagę taki poziom wydajności platform, jaki widzimy w Series S”.
Przypomnijmy, że Xbox Series S już wcześniej było krytykowane przez twórców gier, którzy wskazywali niewielką moc urządzenia jako duży problem przy wydawaniu gier na platformie Xbox. Dla przykładu Baldur’s Gate 3 na słabszym sprzęcie nie posiada lokalnego trybu co-op, a niedawno twórcy hitowego Black Myth Wukong wprost wskazali konsolę jako powód opóźnień portu na Xbox.