Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mod przenoszący Fallout 3 na silnik Fallout 4 skasowany

Ze względów prawnych.

Twórcy Capital Wasteland - ambitnej modyfikacji przenoszącej grę Fallout 3 na silnik czwartej części cyklu - poinformowali o wstrzymaniu prac nad projektem.

W opublikowanym na Twitterze oświadczeniu szef odpowiedzialnej za mod grupy Road of Liberty - Nathan o pseudonimie „NafNaf 95” - zapewnia, że decyzji „nie podjęto lekko”. Wyjaśnia, że powodem są kwestie prawne związane z użyciem plików dźwiękowych.

Fallout 3 nie zostanie jednak przeniesiony na silnik Fallout 4

„Niedawno rozmawialiśmy z firmą Bethesda o planowanej metodzie implementacji dubbingu i innych dźwięków z Fallout 3 w modzie Capital Wasteland. W trakcie konwersacji stało się jasne, że nasze rozwiązanie mogłoby wywołać poważne obiekcje. Postanowiliśmy więc zmienić podejście, by kontynuować prace” - tłumaczy.

„Po przemyśleniu sytuacji, okazało się, że nie istnieje w pełni legalny sposób, by w Capital Wasteland dodać treści z Fallout 3. Podobne projekty zawsze są w prawnej szarej strefie… Jeżeli nadal rozwijalibyśmy modyfikację, ja - jako szef zespołu - najprawdopodobniej w największym stopniu odpowiadałbym za piractwo i naruszenie praw autorskich” - wyjaśnia.

„Początkowo nie chcieliśmy wstrzymywać prac i rozważaliśmy nagranie na nowo wszystkich kwestii. Szybko zdaliśmy sobie jednak sprawę, że musielibyśmy zastąpić takich kultowych aktorów, jak Liam Neeson, Malcolm McDowell, Ron Perlmann i oczywiście fenomenalnego Erica Todda Dellumsa. Bez nich Fallout 3 straciłby swój urok i osobowość” - dodaje.

Zobacz na YouTube

W kilku następnych wpisach NafNaf 95 sprecyzował, że problemem okazały się narzędzia służące do wydobycia z oryginału plików dźwiękowych. Bethesda twierdzi, że użycie programu mogłoby nie być zgodne z prawem.

Jednocześnie szef Road of Liberty podkreślił, że zespół nie ulegnie rozwiązaniu, a jedynie porzuci projekt Capital Wasteland.

Plany twórców moda były ambitne - autorzy chcieli odtworzyć wszystkie treści z Fallout 3 na silniku czwartej odsłony cyklu. W lutym informowali, że przygotowali główne misje oraz ukończyli co najmniej 40 proc. pustkowia.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Fallout 3: Game of the Year Edition

PS3, Xbox 360, PC

Fallout 4

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze