Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mnóstwo informacji o Cyberpunk 2077 - wszczepy, fizyka pojazdów, dialogi, crafting i inne

Nieoficjalna relacja ze spotkania z CD Projekt Red.

W miniony weekend CD Projekt Red zorganizowało w Warszawie spotkanie dla fanów, połączone z sesją pytań i odpowiedzi. W wydarzeniu wziął udział internauta, który na forum Reddit podzielił się informacjami przekazanymi przez deweloperów.

Poniżej wszystkie szczegóły w formie listy. Podkreślmy jednak, że wypowiedzi twórców mogły zostać źle zrozumiane lub zinterpretowane, bo pochodzą z relacji uczestnika spotkania.

Rozgrywka

  • Gracze znajdą nie tylko ekwipunek przydatny dla kierowanej postaci, ale również bezużyteczny. Powodem jest chęć zachowania realizmu - każda postać niezależna nie może przecież używać narzędzi doskonale pasujących do bohatera. Na loot wpływa rodzaj przeciwnika i lokacja, w której się znajduje
  • Decyzje podjęte przez gracza nie powinny blokować konkretnych lokacji (jak w Wiedźminie 2), jednak mogą wpłynąć na poziom eksploracji, na jaki możemy sobie w danym miejscu pozwolić
Choć gra będzie podobno krótsza od Wiedźmina 3, złożonością znacznie przewyższa poprzedni projekt studia
  • Twórcy wiedzą, że gracze oczekują personalizacji samochodów, ale studio nie jest jeszcze gotowe, by informować o szczegółach
  • Gracz nie może kupować nowych mieszkań, ale apartament V będzie się różnił w zależności od pochodzenia, a poza tym zmieni się z czasem. Pojawią się też sposoby, by „wyrazić osobowość V”, ale to funkcje, które użytkownicy mają odkryć sami
  • W grze nie zabraknie opcji kontynuowania zabawy po zakończeniu wątku fabularnego, jednak szczegóły nie są znane. Deweloperzy chcą, by gracze cieszyli się z Cyberpunka 2077 jak najdłużej
  • W większości przypadków zbyt długie milczenie przy wybieraniu kwestii dialogowej skutkuje tym, że rozmówca zwraca nam uwagę i jest zirytowany, jednak czasami bezczynność będzie miała poważniejsze konsekwencje
  • Aby odzyskać zdrowie, gracz może konsumować jedzenie i korzystać z leków. Niektóre przedmioty leczące działają od razu, a inne odnawiają życie z czasem lub aktywują się tylko w konkretnych warunkach. Leczyć mogą też cybernetyczne wszczepy - o ile bohater posiada odpowiedni sprzęt
  • Fizyka pojazdów nie zbliża się do symulacji, ale jest realistyczniejsza niż w serii GTA
  • Pora dnia ma wpływ na przerywniki filmowe, ale także rozgrywkę: podczas niektórych zadań strażnicy mogą spać, co ułatwi skradanie
Walka to nie tylko umiejętne posługiwanie się bronią, ale też wszczepami
  • Dotarcie do granic świata Cyberpunk 2077 działa tak samo jak w Wiedźminie 3 - gracz zostanie o tym poinformowany i zwrócony w odpowiednią stronę
  • Policja nie zainterweniuje, kiedy bohater popełni drobne przestępstwo, przykładowo pobije losową osobę na ulicy, ponieważ w Night City to codzienność. Bardziej ekstremalne zachowania, chociażby wyciągnięcie broni i zastrzelenie gapiów lub ich rozjechanie spowoduje, że służby zaatakują V
  • Zmieniająca się pogoda nie wpływa na rozgrywkę, ale na świat już tak. Przykładowo, podczas deszczu mieszkańcy miasta wyciągną parasole, a ci którzy ich nie mają, poszukają schronienia
  • Gracz może stworzyć prawie każdy przedmiot użytkowy, z wyłączeniem strojów i cybernetycznych wszczepów. Crafting obejmie jednak modyfikacje wszczepów, które wpłyną na wygląd i statystyki postaci
  • W grze pojawi się minigra związana z wyścigami samochodowymi
  • Gracz może zniszczyć około 3/4 assetów (elementów otoczenia) wokół siebie, choć niemożliwe będzie oczywiście zrównanie z ziemią całego dystryktu

Animacje

  • Twórcy przygotowali unikalne zestawy animacji dla każdej głównej postaci w grze. Dotyczy to ogólnego ruchu, rozmowy i walki
  • Cyberpunk 2077 nie ma tradycyjnych przerywników filmowych, jak chociażby Wiedźmin 3, więc trudno było znaleźć twórcom sposób na ich pomijanie bez psucia doświadczenia graczowi. Powstało 10 różnych prototypów pomijania, aż w końcu studio zdecydowało się na jeden „naprawdę świetny” pomysł, jednak szczegóły poznamy dopiero po premierze
  • CD Projekt Red twierdzi, że liczba scen seksu powinna zadowolić każdego, przy czym podkreślono, że studio nagrywało je w sesjach motion capture, a więc przechwytywania ruchu

Wszczepy

  • Niektóre wszczepy będą musiały zostać zainstalowane przez specjalnego doktora, ale część modyfikacji nie wymaga interwencji specjalisty. Dla przykładu: tylko doktor może wszczepić w ramiona ostrza znane ze zwiastunów, ale ich odłączenie i zamianę może wykonać V
Tzw. Mantis Blades, czyli w wolnym tłumaczeniu Ostrza Modliszki
  • Wszczep o nazwie Sandevistan (wersja angielska) pozwoli bohaterowi poruszać się bardzo szybko, tak jak gang tzw. Zwierząt. W trakcie korzystania z tej zdolności wszyscy wrogowie wokół będą spowolnieni, z wyjątkiem tych, którzy w normalnych warunkach również są bardzo szybcy - ci będą poruszać się w zwyczajnym tempie. Rozwiązanie wymaga podmiany animacji postaci i według twórców było bardzo trudne do osiągnięcia
  • V zaczyna przygodę z podstawowymi rozszerzeniami, między innymi zintegrowanym tłumaczem, jednak narzędzie pozwoli rozumieć tylko najpowszechniejsze języki w Night City, np. hiszpański i japoński. By zrozumieć trudniejsze dialekty, potrzeba modyfikacji wszczepu

Inne

  • CD Projekt Red chce dodać do Cyberpunk 2077 możliwość modowania, ale studio nie jest jeszcze gotowe, by deklarować konkretne decyzje
  • Wkrótce twórcy ujawnią więcej informacji na temat ścieżki dźwiękowej
  • Różnorodność postaci niezależnych będzie znacznie większa niż w przypadku Wiedźmina 3, deweloperzy stworzyli „szaloną” liczbę kombinacji. Jednakże w związku z ograniczeniami pamięci sprzętowej możliwe jest, że nie uda się przenieść wszystkich zaprojektowanych modeli do gry, co będzie oznaczało konieczność pójścia na kompromis. Studio pracuje jednak ciężko, by wygląd NPC się nie powtarzał
  • Na pytanie, czy gracze będą mogli spalić miasto (nawiązanie do wypowiedzi Johhny'ego Silverhanda ze zwiastuna), CD Projekt Red odpowiedział „Oczywiście!”
Zobacz na YouTube

Datę premiery Cyberpunk 2077 wyznaczono na 16 kwietnia 2020 roku. Gra zadebiutuje na PC, Xbox One i PS4, przy czym gra może też w późniejszym okresie trafić na nową generację konsol.

Źródło: Reddit

Read this next