Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft uważa, że zamknięcie Lionhead Studios było jednym z największych błędów

Ale wiele nauczyło firmę o roli wydawcy.

Likwidacja studia Lionhead - twórców serii Fable - była jedną z najgorszych decyzji w historii Microsoftu. Tak stwierdzili wieloletni pracownicy firmy w opublikowanym niedawno dokumencie o historii Xboxa.

Jak tłumaczy Shannon Loftis, ówczesna dyrektor ds. wydawnictw globalnych w Microsoft, Lionhead Studios zostało kupione po sukcesie gry Fable. Jednak słabnąca popularność kolejnych odsłon serii, w tym chłodne przyjęcie stworzonego z myślą o kontrolerze Kinect Fable: Journey, skłoniły firmę do zamknięcia zespołu.

- Fable 1 było hitem, ludzie chcieli więcej, więc kupiliśmy studio. Potem pojawił się Kinect i jego powiązanie z marką Fable nie było udane. Fable Journey był efektem pasji wielu deweloperów, ale myślę, że zbyt się różnił od tego, za co gracze pokochali Fable 1 i 2.

Zobacz na YouTube

Z kolei Sarah Bond, obecna szefowa działu twórców i ekosystemu Xbox, stwierdza, że był to błąd, na którym firma wiele się nauczyła.

- Kupiliśmy Lionhead w 2006 roku i zamknęliśmy 10 lat później. Potem się zastanowiliśmy, czego nas to nauczyło i co możemy zrobić, by nie popełniać takich błędów w przyszłości.

Swoją refleksją na temat całej sytuacji podzielił się również szef działu Xbox, Phil Spencer.

- Przejmujesz studio za ich dokonania tu i teraz, a twoją rolą jest pomóc im kontynuować to, co robią najlepiej, a nie zmuszać do zajmowania się tym, co ty chcesz.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Content Editor

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.
Komentarze