Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft pozwoli rozbudować możliwości sprzętowe Xbox One?

Konsola prawie jak PC.

Szef działu Xbox One w Microsofcie - Phil Spencer - zasugerował podczas niedawnego wystąpienia dla mediów, że posiadacze sprzętu obecnej generacji mogą otrzymać opcję rozbudowania możliwości sprzętowych konsoli, na wzór komputerów PC.

Takie - dość znaczące i raczej mało spodziewane - zapowiedzi wydają się być zwiastunem końca „statycznej” konfiguracji konsoli, przynajmniej po stronie firmy z Redmond.

- Konsole blokują platformę sprzętowo i programowo na początku cyklu. Następnie generacja ta trwa przez jakieś siedem lat, podczas gdy inne ekosystemy stają się lepsze, szybsze, mocniejsze - mówił menedżer podczas imprezy w San Francisco, cytowany przez serwis Polygon. - A my czekamy na następny krok.

- Jeśli spojrzymy na rynek konsolowy, to wierzę, że zobaczymy więcej innowacji sprzętowych, niż kiedykolwiek wcześniej - dodał.

- Zobaczycie, że oferujemy nowe możliwości sprzętowe w czasie trwania generacji, kompatybilne wstecz i do przodu dzięki Uniwersalnej Aplikacji Windows, działającej na Uniwersalnej Platformie Windows. To pozwoli nam skupić się bardziej na innowacjach sprzętowych, bez negatywnego wpływu na gry działające na tej platformie.

- Poczujemy się nieco bardziej jak na PC, gdzie nadal mogę włączyć starego Dooma i Quake, ale także wyświetlić rozdzielczość 4K, a moja biblioteka gier jest zawsze pod ręką. Innowacje sprzętowe będą trwały, a oprogramowanie skorzysta z tych zmian. Koniec z traceniem wszystkiego przy przejściu na nową generację.

Uniwersalna Aplikacja Windows ma trafić na Xbox One w niedalekiej przyszłości, ale nie znamy żadnych szczegółów na temat aktualizacji sprzętowych urządzenia - Spencer nie chciał wdawać się w detale.

Pomysł na jednoczesne wspieranie gier na PC i konsoli za pośrednictwem Windows 10 nie jest niczym nowym, ale wzmianki o możliwości rozbudowania możliwości Xbox One wydają się być przełomowe i mogą sugerować, że sprzęt pozostanie na rynku znacznie dłużej.

Wygląda też na to, że Microsoft nie ma obecnie planów na jakąś formę integracji z urządzeniami rzeczywistości wirtualnej dla swojej konsoli - jak planuje Sony z PlayStation VR dla PS4.

- Koncentrujemy się bardziej na otwartym ekosystemie Windows - przyznał Spencer w rozmowie z serwisem Game Informer. - Oculus, HTC i Valve radzą sobie świetnie na tym systemie operacyjnym i w pełni to wspieramy.

- Przyglądamy się rozwojowi VR. Przyłączamy się za pomocą Minecrafta i nie tylko. Pracujemy w tej sferze także za pomocą HoloLens. Dla Xbox One nie planujemy obecnie żadnego urządzenia.

Tagi
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze