Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 48: [Extreme] Code Talker - Ponowne uprowadzenie mędrca

Opis przejścia The Phantom Pain: pojedynkujemy się ze snajperami Skulls i ratujemy starca z posiadłości.

Uwaga! Aby odblokować to zadanie, musisz przejść misję fabularną 47: [Total Stealth] The War Economy. Samo w sobie nie rozwija ono fabuły gry, jest jedynie alternatywną wersją misji 28: Code Talker.

Ponieważ misja ma ekstremalny charakter, w jej trakcie nie będziesz mógł korzystać z czapki-kurczaka ani trybu refleksu, spowalniającego czas w chwili zagrożenia. Ponadto przeciwnicy będą zadawać znacznie większe obrażenia, przez co nawet jeden celny strzał może zakończyć się śmiercią Big Bossa. Z tych względów powinieneś zachować jak najdalej idącą dyskrecję, w miarę możliwości unikając walki i przemykając obok niczego nieświadomych wrogów.

W pierwszej fazie misji czeka cię bardzo trudny pojedynek z oddziałami żeńskich snajperów Skulls - mądrze więc zrobisz, biorąc ze sobą karabin snajperski oraz Quiet jako towarzysza. Jeśli dziewczyna opuściła twoją drużynę w zadaniu Side Ops 150: Secure Quiet, posiłkuj się psem D-Dog, którego pomoc będzie nieoceniona podczas drugiego etapu misji - porwania starego mędrca z posiadłości na północnym wschodzie.

Akcja misji rozgrywa się w północnowschodniej Angoli, w okolicach doliny Lufwa. Jej przebieg jest dość linearny. Po wylądowaniu w miejscu startowym [Mapa: 1] udaj się na północny wschód. W tym miejscu wpadniesz w pułapkę, zastawioną przez czteroosobowy oddział snajperów Skulls [Mapa: 2]. Po ich pokonaniu lub wyminięciu idź w kierunku hacjendy, w której przetrzymywany jest stary mędrzec, będący głównym celem tego zadania [Mapa: 3]. Trzymając go na plecach wymiń most na rzece [Mapa: 4] i wezwij helikopter ratunkowy, ostatecznie uciekając ze strefy zagrożenia [Mapa: 5].

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Skontaktuj się ze starym mędrcem [Code Talker];
  • Uratuj starego mówcę kodów [Code Talker];

Opcjonalne cele misji:

  • Uratuj staruszka, chroniąc go przed otrzymaniem jakichkolwiek obrażeń;
  • Pokonaj oddział Skulls;
  • Porwij oddział Skulls;
  • Ukradnij pojazd opancerzony zamykający wyjście z doliny Lufwa.

Skontaktuj się ze starym mędrcem [Code Talker]

Zanim dotrzesz do staruszka przetrzymywanego w posiadłości na wschodzie [Mapa: 3], będziesz musiał przedrzeć się przez zamglony teren w dolinie [Mapa: 2]. Czeka cię tu pojedynek snajperski z czterema żołnierzami Skulls. Dysponują oni takimi samymi umiejętnościami co Quiet - mogą teleportować się na krótkie odległości, są niesamowicie celni oraz bardzo szybcy. Ponadto dysponują okresową niewidzialnością, przez co trudno ich dostrzec.

Przeciwnicy mają jedną słabość - korzystają z celowników laserowych, przez co śledząc pomarańczowy promień jesteś w stanie ich namierzyć (warto używać do tego lornetki). Niestety wrogowie są wyjątkowo odporni i będziesz musiał trafić ich wielokrotnie nim zginą lub zemdleją (w przypadku pocisków usypiających).

Skorzystaj z pomocy Quiet, zdejmując jednego przeciwnika po drugim. Alternatywnie możesz też zrzucać im na głowy zrzuty z zaopatrzeniem, ale takie rozwiązanie jest bardzo kosztowne. Na tym etapie rozgrywki powinieneś dysponować także dostępem do ostrzału artyleryjskiego - korzystając z urządzenia iDroid możesz nakazać ostrzał wybranego terenu [Fire Support]. Jest to zdecydowanie najprostsze, ale także najkosztowniejsze rozwiązanie problemu - niestety zablokuje ci także dostęp do oceny S w tej misji.

Gdy wyeliminujesz snajperów wroga, skieruj się do posiadłości na wzgórzu [Mapa: 3]. Jak szybko zauważysz, aż roi się tu od doskonale uzbrojonych przeciwników, którzy zawsze chodzą dwójkami. Możesz się ich pozbyć, ale w żaden sposób nie ułatwi ci to zadania - w momencie w którym dotrzesz do staruszka, wszyscy się zrespawnują. Z tego względu lepiej ich zignorować i obejść cały budynek od zachodu (po klifach), w ten sposób pozostając niezauważonym.

Wrota prowadzące do piwnicy

Starzec jest przetrzymywany w zachodniej części budynku. Najłatwiej dostać się do niego wchodząc do posiadłości tylnym wejściem. Wówczas wystarczy skręcić w pierwszy korytarz po lewej, a następnie obrócić się w prawo i przejść przez drzwi otoczone świecami. Schodząc po schodach i podążając jedyną możliwą ścieżką, ostatecznie trafisz do piwnicy, na której końcu znajduje się cela z zamkniętym mędrcem.

Uratuj starego mówcę kodów [Code Talker]

Gdy spotkasz się ze starcem i weźmiesz go na plecy, wszyscy wyeliminowani dotychczas przeciwnicy pojawią się z powrotem. Wydostań się z budynku tym samym tylnym wejściem, którym wszedłeś, a następnie udaj się na północny zachód. Szybko spostrzeżesz, że w okolicy pojawiło się znacznie więcej przeciwników, którzy dwójkami patrolują całą drogę.

W tym momencie musisz być sprytny - ponieważ nie możesz skorzystać z trybu skupienia aby bezpiecznie zlikwidować zagrożenie, musisz je ominąć. Najłatwiej zrobić to zarządzając kolejny ostrzał artyleryjski w okolicy, w której przechadzają się wrogowie (warto skorzystać z gazu usypiającego). W ten sposób odwrócisz uwagę wrogów i skłonisz ich do zejścia z dotychczasowej trasy patrolu, co znacznie ułatwi ci ucieczkę.

Przy odrobinie cierpliwości będziesz w stanie przejść obok przeciwników zupełnie niezauważony - wystarczy kryć się między głazami i co jakiś czas robić postoje. W razie czego zawsze możesz uśpić żołnierzy, a w chwili dużego zagrożenia - położyć starca na ziemi i rozpocząć normalną walkę (mężczyzna jest bardzo słaby i ginie od byle draśnięcia).

Pułapkę na moście można łatwo obejść

Trzymaj się północnej strony lokacji, przechodząc obok wodospadu, a obejdziesz most zablokowany przez pojazd opancerzony [Mapa: 4]. Stamtąd udaj się do niewielkiej kotlinki, do której da się przywołać helikopter ratunkowy. Ostatecznie ucieknij z terenu misji [Mapa: 5].

Opcjonalnie: Uratuj staruszka, chroniąc go przed otrzymaniem jakichkolwiek obrażeń

Po znalezieniu starego znawcy kodów będziesz musiał kluczyć między przeciwnikami, aby dostać się do miejsca ewakuacji [Mapa: 5]. Najbezpieczniejsza metoda ucieczki polega na wykorzystaniu psa D-Dog, dzięki któremu z łatwością zlokalizujesz wrogów i tym łatwiej przed nimi uciekniesz.

W ostateczności możesz też odłożyć staruszka w bezpiecznym miejscu i samodzielnie zająć się wrogami, a następnie wrócić po niego i zaprowadzić do helikoptera. Warto korzystać tutaj z granatów usypiających lub wręcz zarządzić ostrzał artyleryjski, tym samym oczyszczając cały teren.

Opcjonalnie: Pokonaj oddział Skulls

Do wykonania tego celu najlepiej wykorzystać Quiet, która nie tylko przykuje uwagę wrogów, ale w dodatku ma szansę wykończyć kilku z nich zanim sama się podda (jej „śmierć" jest tymczasowa, więc nie masz się czym przejmować). Oczywiście powinieneś wspomóc dziewczynę, korzystając ze snajperki i samodzielnie zdejmować przeciwników. Ich lokalizację możesz poznać śledząc strumienie pomarańczowego światła, pochodzące z celowników optycznych, których używają.

Realizując ten cel możesz korzystać zarówno z ostrej amunicji, jak i pocisków usypiających. Da się także pozbyć wrogów przy pomocy zrzutów z zaopatrzeniem spuszczanym im na głowy lub ostrzału artyleryjskiego - obie metody są jednak bardzo kosztowne. We wszystkich wypadkach będziesz musiał kilkukrotnie trafić każdego przeciwnika. Cel zostanie zaliczony, kiedy zneutralizujesz co najmniej jednego z wrogów.

Opcjonalnie: Porwij oddział Skulls

Aby wypełnić ten cel opcjonalny, potrzebujesz specjalnego ulepszenia stroju - Parasite Suit - które staje się dostępne dopiero po wykonaniu 29 misji głównego wątku fabularnego - Metallic Archaea. Jeśli je posiadasz, wyeliminuj snajperów Skulls przy pomocy pocisków usypiających lub zrzutów zaopatrzenia, a następnie porwij używając balonów.

Alternatywnie możesz także wykorzystać ulepszenie Wormhole do urządzenia Fulton, pozwalające na natychmiastowe teleportowanie porwanego celu, niezależnie od jego typu. Zdobyć je możesz po wykonaniu misji Side Ops 50: Capture the Legendary Jackal.

Pokonani snajperzy automatycznie teleportują się na środek dżungli

Zwróć uwagę, że z chwilą wyeliminowania ostatniego z wrogów będziesz miał tylko kilkadziesiąt sekund na ich porwanie - w przeciwnym wypadku znikną bezpowrotnie. Aby zaliczyć cel, musisz porwać co najmniej jednego z nich.

Opcjonalnie: Ukradnij pojazd opancerzony zamykający wyjście z doliny Lufwa

Pojazd znajduje się na moście za posiadłością w północno-wschodniej części mapy [Mapa: 4]. Nie masz szans podejść go od przodu, więc trzymaj się blisko wodospadu, a następnie przejdź na prawo od mostu, przekraczając rzekę. Dzięki temu obejdziesz teren strzeżony przez wóz oraz stojącego obok strażnika.

Odłóż trzymanego na ramionach staruszka, a następnie zbliż się do pojazdu od tyłu. Podepnij do niego urządzenie Fulton z ulepszeniem Cargo 2 lub Wormhole, a następnie wyeliminuj stojącego obok żołnierza. Jeśli tego nie zrobisz, przebije on balon, przez co nie zrealizujesz tego opcjonalnego celu.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 49: [Subsistence] Occupation Forces - Z gołymi rękoma na czołgi

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Komentarze