Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 19: On the Trail - Porwanie Majora i jego doradcy

Opis przejścia The Phantom Pain: uprowadzamy dwóch wysoko postawionych oficerów.

Ta misja jest zaskakująco łatwa, o ile podejść do niej z odpowiednim wyposażeniem i wyczuciem czasu. Przy odpowiednim rozplanowaniu działań da się zaliczyć wszystkie cele główne i poboczne za pierwszym razem - a to dość rzadka okazja. Ponieważ skradanie się będzie tutaj kluczowe, warto wyposażyć Big Bossa w odpowiedni strój i rozpocząć misję o godzinie 18:00. Większość czasu spędzisz na rozległych równinach i wzgórzach centralnej Angoli w Afryce.

Najlepszym towarzyszem podczas tej misji będzie koń D-Horse - będziesz musiał przebyć spory dystans w bardzo krótkim czasie, dlatego zwierzę będzie absolutnie nieodzowne. Jeśli chodzi o sprzęt, to wystarczy ci pistolet usypiający oraz balon Fulton - dużym ułatwieniem może być także granat oślepiający, o ile zdążyłeś go już wynaleźć.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Zidentyfikuj podwładnego dowódcy PF, Majora;
  • Zidentyfikuj dowódcę PF, Majora;
  • Wyeliminuj dowódcę PF, Majora.

Opcjonalne cele misji:

  • Porwij dowódcę PF, Majora;
  • Porwij podwładnego dowódcy PF, Majora;
  • Uratuj więźnia przetrzymywanego na stacji Munoko ya Nioka, posterunek NE;
  • Podsłuchaj całą rozmowę pomiędzy dowódcą PF (Majorem) a jego podwładnym.

Zidentyfikuj podwładnego dowódcy PF, Majora

Pierwsza część misji jest zdecydowanie najłatwiejsza - od razu udaj się do miejsca zaznaczonego na mapie, czyli do posterunku numer 15 [Mapa: 1]. Zaczaj się w krzakach i użyj lornetki aby dokładnie przyjrzeć się wszystkim żołnierzom stacjonującym w lokacji.

Po chwili z namiotu wyjdzie twój cel i wsiądzie do ciężarówki - zrób pełne zbliżenie aby go zidentyfikować, a następnie oznacz go przy pomocy lornetki. Dzięki temu będziesz go mógł łatwo wyśledzić. Mężczyznę łatwo poznać, ponieważ jako jeden z niewielu w obozie nie nosi żadnego hełmu.

Zidentyfikuj dowódcę PF, Majora

Ciężarówka z podwładnym Majora będzie zmierzać do punktu, w którym obaj oficerowie mają się spotkać [Mapa: 2]. Pod żadnym pozorem nie daj się zauważyć, ponieważ ewentualny alarm poskutkuje ucieczką mężczyzny i anulowaniem spotkania.

Ponieważ wóz jedzie dość wolno, w międzyczasie możesz zajrzeć do posterunku 16 [Mapa: 3] i uwolnić przetrzymywanego tam więźnia - w ten sposób zaliczysz jeden z celów dodatkowych. Jeśli nie masz czasu na takie zabawy, od razu udaj się na miejsce rozmowy obu oficerów i przeczołgaj się przez dżunglę. Spodziewaj się sporej grupy żołnierzy, którzy będą przeczesywać teren - ukryj się za jakimś kamieniem i oczekuj przyjazdu oznaczonego żołnierza.

Kiedy ciężarówka dotrze na miejsce, na spotkanie oficera wyjdzie sam Major. Użyj lornetki aby zrobić duże zbliżenie - dzięki temu go zidentyfikujesz. Ten mężczyzna także jest charakterystyczny, ponieważ nosi przyciemniane okulary. Jeśli chcesz, możesz przysłuchać się rozmowie obu żołnierzy, w ten sposób zaliczając opcjonalny cel misji.

Wyeliminuj dowódcę PF, Majora

Jeśli lubisz rozwiązania siłowe, możesz rzucić między obu oficerów granat lub strzelić z wyrzutni rakiet - grunt, żeby obaj przestali być zagrożeniem. Prawdopodobnie przy okazji wyeliminujesz także kilku pobocznych wojaków i ściągniesz sobie na głowę kilku kolejnych. Ucieknij ze strefy walk, a zadanie dobiegnie końca.

Opcjonalnie: Porwij dowódcę PF, Majora

Chociaż zabicie Majora skutkuje pozytywnym rozwiązaniem misji, to jednak porwanie go przy pomocy balonu Fulton wiąże się z zaliczeniem dodatkowego celu. Ponieważ w miejscu zbiórki aż roi się od przeciwników, warto skorzystać z granatu oślepiającego lub - w ostateczności - najpierw uśpić dowódcę i jego podkomendnego przy pomocy strzałek usypiających, a następnie zająć pozostałymi wojakami.

Opcjonalnie: Porwij podwładnego dowódcy PF, Majora

Ten cel dodatkowy jest ściśle związany z pierwszym. Po zakończeniu spotkania obaj mężczyźni zaczną się rozchodzić, dlatego najlepiej przejąć obu w tej samej chwili, wykorzystując element zaskoczenia i ogólne zaskoczenie.

Opcjonalnie: Uratuj więźnia przetrzymywanego na stacji Munoko ya Nioka, posterunek NE

Wbrew temu, co można by sądzić, miejscem w którym przetrzymywany jest więzień nie jest wcale posterunek położony najdalej na północny wschód (czyli numer 13). W rzeczywistości jeńca można znaleźć w przyczółku numer 16 na samym wschodzie mapy [Mapa: 3].

1: Więzień jest przetrzymywany w tym budynku

Na miejscu nie ma zbyt wielu żołnierzy, więc wyminięcie ich nie stanowi zbyt dużego problemu. Mężczyzna leży ukryty w zielonym baraku obok wieży strażniczej. Po wyciągnięciu go z budynku należy skorzystać z balonu Fulton i w ten sposób go uratować.

Opcjonalnie: Podsłuchaj całą rozmowę pomiędzy dowódcą PF (Majorem) a jego podwładnym

Ten cel dodatkowy to czysta formalność - po dotarcie na miejsce spotkania obu oficerów [Mapa: 2] zaczaj się w krzakach i podsłuchaj całą konwersację. Jeśli znajdujesz się zbyt daleko aby ją dosłyszeć, skorzystaj z lornetki - zamontowany na niej mikrofon załatwi sprawę.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 20: Voices - Poszukiwania Shabani i walka z bossem

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Komentarze