Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 14: Lingua Franca - Tłumacz w obozie Kiziba

Opis przejścia The Phantom Pain: poszukujemy tłumacza Africaans w obozie Kiziba.

misję najlepiej rozegrać w nocy - co prawda da się ją zaliczyć także w dzień, ale wówczas będziesz zmuszony do długiego oczekiwania (główny cel pojawia się dopiero po zmierzchu).

Wszczęcie alarmu uniemożliwia realizację niektórych celów dodatkowych, dlatego nastaw się na to, że większość czasu spędzisz skradając się między budynkami albo w wysokiej trawie. Nie musisz się natomiast martwić o ekwipunek: jedynym niezbędnym wyposażeniem jest podstawowy pistolet ze strzałkami oraz balon Fulton z ulepszeniem Cargo 2 lub Wormhole.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Zidentyfikuj tłumacza języka Afrikaans;
  • Zidentyfikuj mężczyznę o imieniu Viscount;
  • Porwij Viscounta;

Opcjonalne cele misji:

  • Poznaj lokację czterech więźniów dzięki materiałom wywiadowczym;
  • Uratuj trzech więźniów przetrzymywanych w obozie Kiziba;
  • Ukradnij kontenery z materiałami z obozu Kiziba;
  • Podsłuchaj wszystkie cztery przesłuchania więźniów.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Zidentyfikuj tłumacza języka Afrikaans

Po rozpoczęciu misji natychmiast biegnij do miejsca wskazanego na mapie [Mapa: 1]. Zaczaj się na wzgórzu i użyj lornetki aby zaobserwować trzech żołnierzy oraz prowadzonego przez nich więźnia. Jeden z wojaków to właśnie poszukiwany przez ciebie tłumacz - oznacz go, dzięki czemu będziesz mógł śledzić jego kroki z poziomu mapy. To samo możesz zrobić z więźniem - ułatwisz sobie wykonanie jednego z celów opcjonalnych.

Po chwili kordon rozdzieli się. Zignoruj więźnia i z bezpiecznej odległości podążaj za tłumaczem. Mężczyzna zrobi obchód, przesłuchując kolejnych więźniów - jednego na północy obozu [Mapa: 2], a dwóch następnych zupełnie na południu (przy klatkach) [Mapa: 3]. Ważne jest to, abyś nie wszczął alarmu, ponieważ przesłuchania zostaną wówczas przerwane. Jeśli niechcąco je udaremniłeś, zawsze możesz wejść do drewnianej szopy w centrum obozu [Mapa: 4] i zabrać stamtąd materiały wywiadowcze, które pozwolą ci natychmiast zlokalizować cel.

Zidentyfikuj mężczyznę o imieniu Viscount

Poszukiwany przez ciebie mężczyzna - Viscount - pojawia się tylko w nocy. Jeśli nie wszcząłeś alarmu, strażnik przeprowadzi go do jednej z chałup na północy obozu [Mapa: 5] w celu przesłuchania. W przeciwnym wypadku będziesz musiał szukać go na własną rękę - wojacy mogą go zaprowadzić w niemal dowolne miejsce.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Skorzystaj z lornetki aby zidentyfikować mężczyznę, a następnie oznacz go (ułatwi ci to jego porwanie). Kiedy przesłuchanie się rozpocznie, schowaj się w bezpiecznym miejscu i poczekaj do końca.

Porwij Viscounta

Ostatecznie tłumacz wraz z obstawą opuści pomieszczenie, dzięki czemu będziesz musiał poradzić sobie tylko z jednym żołnierzem. Obezwładnij go, a następnie wynieś Viscounta na świeże powietrze i ewakuuj balonem. W tym momencie wystarczy opuścić strefę walk i odebrać nagrodę.

Uwaga! Zaliczenie tej misji odblokowuje zadanie poboczne Side Ops 111: Visit Quiet. W jego trakcie będziesz mógł przyłączyć dziewczynę jako towarzysza broni. Wyrusz więc do Mother Base i spotkaj się z kobietą w jej celi na platformie medycznej.

Opcjonalnie: Poznaj lokację czterech więźniów dzięki materiałom wywiadowczym

Nie musisz samodzielnie identyfikować wszystkich więźniów - wystarczy, że wejdziesz do drewnianej szopy w samym centrum obozu Kiziba [Mapa: 4] i ukradniesz stamtąd stosowne dokumenty. Znajdziesz je przy półkach, obok pojemników z surowcami.

1: Materiały znajdują się w tym budynku

Ponieważ w okolicy aż roi się od przeciwników, musisz przeczołgać się w stronę budynku. Najlepiej zrobić to od południa - dzięki temu unikniesz przechodzenia przez dobrze oświetloną część obozu.

Uratuj trzech więźniów przetrzymywanych w obozie Kiziba

Pierwszego więźnia spotkasz zaraz po dotarciu do punktu zbornego [Mapa: 1], jednak nie powinieneś go jeszcze ratować - zamiast tego oznacz go przy pomocy lornetki. Następnie wyrusz na północ, śledząc tłumacza, który przesłucha kolejnego zakładnika [Mapa: 2].

Kiedy przesłuchanie się skończy, wyeliminuj pozostawionego na miejscu strażnika, a następnie porwij więźnia przy pomocy balonu. Musisz się jednak spieszyć, ponieważ zbyt długa zwłoka poskutkuje śmiercią nieszczęśnika.

Dwóch pozostałych więźniów jest przetrzymywanych w południowej części obozu, obok klatek [Mapa: 3]. Jeśli na początku misji oznaczyłeś jednego z nich, to jego lokacja będzie odnotowana na twojej mapie. W tym przypadku także poczekaj aż tłumacz zakończy przesłuchiwanie jeńców, a kiedy opuści lokację, natychmiast uśpij wszystkich pobliskich strażników. Ponieważ zależy ci na tym, aby uniknąć alarmu, musisz porwać wszystkie postacie przy pomocy balonów Fulton - łącznie z samymi więźniami.

Ukradnij kontenery z materiałami z obozu Kiziba

Dwa kontenery można znaleźć w północnej części obozu [Mapa: 6], a dwa następne - w południowej [Mapa: 7]. Aby je ukraść, będziesz potrzebował balonu Fulton z ulepszeniem Cargo 2 lub Wormhole.

Tak wyglądają kontenery

Ten element gry jest niestety zabugowany - zdarza się, że nawet po ukradzeniu wszystkich czterech kontenerów cel nie zostaje zaliczony. Twórcy gry są tego świadomi i pracują nad rozwiązaniem, więc pewnie niedługo doczekamy się stosownego patcha.

Podsłuchaj wszystkie cztery przesłuchania więźniów

Lokacja wszystkich czterech zakładników jest ci już znana - pierwszego spotkasz na samej północy [Mapa: 2], dwóch następnych na południu [Mapa: 3], a czwartym jest sam Viscount [Mapa: 5].

Aby móc podsłuchać rozmowy, musisz poczekać aż tłumacz dotrze do więźniów i przeprowadzi przesłuchiwanie. Za każdym razem musisz znajdować się blisko celu i pozostawać niezauważonym. Jeśli na którymkolwiek etapie misji zostanie wszczęty alarm, nie będziesz w stanie usłyszeć wszystkich linii dialogowych - dlatego musisz działać z niebywałą ostrożnością i precyzją.

Sam Viscount pojawia się tylko w nocy, więc jeśli rozpocząłeś misję w dzień, będziesz musiał na niego poczekać.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 15: Footprints of the Phantoms - Wioska Ditadi, kradzież łazików

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Komentarze