Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Meta rezygnuje z NFT na Facebooku i Instagramie, choć miała względem nich duże plany

Prawie równo rok po ich wprowadzeniu.

Firma Meta (właściciel między innymi Facebooka, Instagrama oraz WhatsAppa) ogłosiła, że rezygnuje ze wsparcia dla NFT. Firma miała co do „cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich” - jak je nazywała - duże plany, jednak najwyraźniej projekt nie zdobył oczekiwanej popularności. Teraz firma zamierza się skupić na „innych metodach wsparcia twórców, użytkowników i przedsiębiorstw”.

Informację opublikował (co ciekawe) na Twitterze na początku tego tygodnia Stephane Kasriel, czyli szef działu handlu i technologii finansowych w Meta. „W całej firmie przyglądamy się dokładnie, na jakich funkcjach się skupić i którym nadawać priorytet. Na ten moment rezygnujemy z cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich i skupimy się na innych metodach wsparcia twórców” - pisze Kasriel.

W następnych kilku tweetach biznesmen podziękował dotychczasowym partnerom z rynku NFT i podkreślił, że jest dumny z relacji, jakie nawiązano podczas wspólnej pracy. Ponadto firma dalej będzie szukać sposobu, aby twórcy NFT korzystający z Facebooka i Instagrama mogli usprawnić swoją pracę. Jednocześnie wskazał, że cały program obsługi tokenów niewymienialnych zapewnił korporacji wartościowe informacje, które pomogą lepiej wspierać twórców w przyszłości.

Pozwólcie, że wyjaśnię: stwarzanie twórcom i przedsiębiorcom okazji do łączenia się z odbiorcami i zarabiania na swojej twórczości pozostaje naszym priorytetem, a my skupiamy się na obszarach, w których możemy pomóc. Mam tu na myśli między innymi system wiadomości oraz opcje zarabiania na filmach z funkcji Reels” - napisał. Kolejnym krokiem będzie rozwinięcie systemu płatności Meta Pay, pozwalającym na przykład na dokonywania zakupów bezpośrednio na FB i Instagramie, a także robienie przelewów w wiadomościach.

Przypomnijmy, że NFT zadebiutowały na Instagramie na początku maja zeszłego roku. Użytkownicy Instagram otrzymali możliwość tworzenia wirtualnych galerii, na których mogli chwalić się kupionymi tokenami. Podobna funkcja trafiła też na Facebooka oraz wdrażano technologię wyświetlania trójwymiarowych modeli NFT w Instagram Stories za pomocą narzędzia rozszerzonej rzeczywistości Spark AR.

Firma miała duże plany co do wejścia na rynek NFT. Mark Zuckerberg przekazał w wywiadzie na początku zeszłego roku, że tokeny są widziane jako kluczowy element Metaverse. Jako przykład podał noszone przez avatar ubrania, które mogłyby być transferowane do innych „światów”. Nieoficjalnie rozważano także dodanie jakiejś formy obsługi NFT do komunikatorów Messenger i WhatsApp.

Read this next