Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - wszystkie planety, nawigacja, szybka podróż

Opis planet i sposobów podróży po galaktyce.

Mass Effect: Andromeda zabiera graczy do nowej galaktyki. W jednym z jej sektorów znajdziemy kilkadziesiąt planet, choć tylko na kilku z nich faktycznie wylądujemy. Co z pozostałymi? O tym piszemy poniżej.

Wytłumaczymy też, jak poruszać się po sektorze Helejosa w Andromedzie, jak wygląda skanowanie anomalii i zwrócimy waszą uwagę na przydatny system szybkiej podróży - już na powierzchniach planet, a nie na mapie galaktyki.


Podróże galaktyczne i anomalie

Poniższe obrazki przedstawiają mapę galaktyki (po lewej) oraz mapę konkretnego układu - w tym przypadku Govorkam. By przemieszczać się między układami, po prostu wybieramy je na mapie galaktyki.

Po wybraniu układu następuje animacja przedstawiająca przemieszczanie się naszego statku, a przed naszymi oczami ukazuje się widok na cały układ. W jednym układzie znajdziemy zazwyczaj od trzech do pięciu planet, czasem też asteroidę czy czarną dziurę.

Trafimy także na różne anomalie, o których poinformuje nas Suvi. Gdy usłyszymy komunikat o wykrytej anomalii - może to zdarzyć się na mapie układu lub gdy wybierzemy konkretną planetę i podlecimy na jej orbitę - wystarczy wcisnąć i przytrzymać L2/LT/PPM, by rozpocząć skanowanie.

Ponownie zwracamy uwagę na obrazek wyżej - po prawej stronie widoczny jest proces skanowania układu gwiezdnego. Na środku ekranu pojawia się wskaźnik ze strzałką, która naprowadza nas na anomalię. Gdy ją znajdziemy, wskaźnik zmieni kolor na zielony. Wtedy wystarczy wystrzelić sondę (R2/RT/LPM).

Efektem skanowania jest w większości przypadków odnalezienie satelity lub asteroidy, albo złóż minerałów na planetach. Zazwyczaj otrzymujemy więc przydatne w craftingu zasoby.


Planety, na których można wylądować

Jak wspomnieliśmy we wstępie, nie wylądujemy na wszystkich planetach, do których możemy podlecieć. Deweloperzy przygotowali tylko kilka światów, które Ryder odwiedzi. Przedstawiamy tu wszystkie, dołączając opis z najważniejszymi informacjami na temat każdego globu.

1. Kadara - planeta, której powierzchnię możemy eksplorować w Nomadzie i na piechotę. Spotkamy tu wielu bandytów i wygnańców, którzy przywitają nas raczej agresywnie. Środowisko przypomina krajobrazy wiejskie. Otwarte przestrzenie, brak bujnej roślinności, dużo kosmicznej trawy, wzgórz i stawy pełne kwasu. Możemy tu też odwiedzić kolonię, którą założyli wygnańcy. Można założyć tu placówkę.

2. Voeld - planeta o mroźnym klimacie. Dłuższe przebywanie poza Nomadem w wielu miejscach skutkuje stopniowym wyczerpywaniem się systemów ochronnych. Tarcze Nomada też powoli się wyczerpują. Główni przeciwnicy to kettowie. Voeld to także główna baza angarskich rebeliantów - wykonamy tu sporo misji dla przedstawicieli tej rasy. Można założyć tu placówkę.

3. H047C - Zniszczona planeta, która bardziej przypomina księżyc - wygląda tak, ponieważ rozpadła się, a życie na niej zupełnie wymarło. Nie posiada odpowiedniej atmosfery, dlatego nie możemy wysiąść na niej z pojazdu, poza określonym miejscem chronionym specjalną energetyczną tarczą. Grawitacja jest inna niż na pozostałych planetach, dzięki czemu Nomad może skakać wyżej i wolniej. Planetę odblokujemy dzięki wątkowi lojalnościowemu Vetry. Nie można założyć tu placówki.

4. Elaaden - Nowy dom krogan, którzy założyli tutaj Nową Tuchankę. Planeta pustynna, gdzie systemy ochronne wysiadają po dłuższym przebywaniu na ostrym słońcu. Wielkie, puste przestrzenie z piaskiem mogą wydawać się monotonne, ale skrywają sporo sekretów - a także wrogo nastawionych anarchistów i grabieżców, którzy polują na technologię Porzuconych. Można założyć tu placówkę.

5. Eos - Pierwsza planeta, na którą trafiamy. Klimat umiarkowanie suchy, problemem jest radioaktywna atmosfera. Poruszamy się Nomadem i na piechotę. Spotykamy tu przede wszystkim kettów, zwykli bandyci są raczej nieobecni. To tutaj zakładamy pierwszą placówkę w Andromedzie.

6. Aya - Miasto rasy angara. Zwiedzamy jego ulice, ale nie stawiamy stopy poza nim, a więc rozgrywka tu ogranicza się do rozmów i eksploracji.

7. Havarl - Planeta wyjątkowa, bo jedyna, na której lądujemy, walczymy i wykonujemy zadania, ale nie możemy na niej używać Nomada ze względu na bujną roślinność. To kosmiczna dżungla. Poruszamy się na piechotę, dlatego dostępny obszar jest mniejszy w porównaniu z Eos czy Voeld. Monolity aktywujemy tutaj wykonując misje dla przedstawicieli angara.


Szybka podróż

Na koniec dwa słowa o szybkiej podróży. To świetne narzędzie, które nie raz pozwoli zaoszczędzić cenny czas. Jazda Nomadem jest przyjemna, ale może się zdarzyć, że wolimy ekspresowo przenieść się w inne miejsce.

W takim przypadku z pomocą przychodzą bazy przesyłowe. Na mapie oznaczane są białą ikoną, taką jak ta, którą umieszczamy poniżej.

Takie punkty nie są jednak odblokowane od początku. Musimy dotrzeć do każdego z nich - dopiero wtedy baza zostaje zrzucona z orbity. Możemy przy niej zmienić wyposażenie i kompanów, uzupełnić zapasy i przyzwać Nomada.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - oznaczenia i ikony na mapie


Na mapie, przy odblokowanych bazach, widoczna jest pomarańczowa ikona składająca się z dwóch trójkątów. To właśnie symbol szybkiej podróży. Wszystko, co jest oznaczone taką ikoną, pozwala na szybką zmianę miejsca - to także nasz statek, Tempest.

Warto też zaznaczyć, że przebywając w Nomadzie, w dowolnym momencie możemy przytrzymać trójkąt (PS4), Y (Xbox) lub F (PC), by błyskawicznie przenieść się na Tempest. Z szybkiej podróży nie można korzystać w trakcie wykonywania ważniejszych misji fabularnych, a także podczas walki.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze