Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Eos: monolity i glify

Wszystkie zagadki i łamigłówki na Eos.

Na kilku planetach w Mass Effect: Andromeda musimy odblokować monolity Porzuconych, by dostać się do krypty, dzięki której możemy poprawić warunku atmosferyczne, a później założyć placówkę.

Na planecie Eos są trzy monolity, ale tylko jeden z nich jest typowy - to znaczy taki, który przypomina inne, które spotkamy w grze później. Dwa pierwsze są nieco prostsze w użyciu, stopniowo uczą nas, jak postępować w przypadku struktur tego typu.

Poniżej opisujemy, jak aktywować wszystkie monolity na Eos i znaleźć glify, gdy jest to konieczne. Prezentujemy też rozwiązania łamigłówek z szyframi.


Po rozwiązaniu zagadek z monolitami i glifami możesz udać się do krypty Porzuconych na Eos. Zrobisz to w ramach zadania głównego Lepsze początki.


Trzy monolity na Eos są stosunkowo blisko siebie

Eos: Pierwszy monolit

Aktywacja monolitów na wszystkich planetach nie jest obowiązkowa do ukończenia głównego wątku, ale na Eos uruchomienie tych konstrukcji i dotarcie do krypty jest powiązane z misją fabularną.

Dlatego też do pierwszego monolitu - na zachód od placówki określanej jako Lokalizacja 1 - trafisz w ramach zadania Lepsze początki. Przy monolicie podejdziesz do konsoli Porzuconych, ale nie będziesz mógł jej aktywować.

Musisz znaleźć glif, a więc uruchom skaner, a dostrzeżesz przewód prowadzący na wystający fragment budowli. Musisz się tam wdrapać - po prawej stronie jest niewielkie rusztowanie. Na górze znów uruchom skaner, by dostrzec glif. Możesz zejść na dół i ponownie spróbować aktywować konsolę, co tym razem już się uda. Na razie gra nie wymaga jeszcze rozwiązywania łamigłówki.

Pierwszy monolit to tylko jeden glif do znalezienia

Eos: Drugi monolit

Podjedź do drugiego monolitu - na zachód od jeziora. Jedź ścieżką prowadzącą na południe, później skręcisz w prawo, by przejechać przez jaskinię, a stamtąd trafisz już do celu. Musisz na miejscu pokonać grupę Porzuconych, którzy nie stanowią jednak zbyt dużego wyzwania.

Ten monolit jest już bardziej typowy. Musisz odnaleźć dwa glify, a później użyć ich, by deszyfrować zabezpieczenia w konsoli ustawionej na środku, między filarami.

Zadanie nie jest trudne. Uruchom skaner, a od razu zobaczysz podświetlone na żółto kable. Jeden prowadzi w lewo, drugi w prawo od głównej konsoli. Wystarczy dotrzeć do glifów i je przeskanować.

Na każdy filar dostaniesz się dzięki konsoli znajdującej się obok

Na filary nie możesz jednak po prostu wskoczyć, gdyż bohater nie dosięgnie krawędzi. Zauważysz, że obok fragmentu budowli, na którą prowadzi przewód, znajduje się konsola - podobna do tej centralnej. Musisz jej użyć, by stworzyć prowizoryczne schody. Dzięki nim wejdziesz na górę.

Po przeskanowaniu glifu po lewej stronie od centralnej konsoli podążaj za drugim kablem i ponownie użyj kolejnej konsoli obok filara, żeby wysunąć z ziemi słupy, po których wejdziesz wyżej. Tutaj jednak nie możesz wskoczyć bezpośrednio na filar z glifem, gdyż powierzchnia jest zbyt stroma - przeskanujesz glif stojąc na wysuniętych z ziemi słupach.

Gdy zeskanujesz dwa glify, wróć do centralnej konsoli i uruchom ją, by rozpocząć proces deszyfrowania. Musisz teraz na planszy ułożyć odpowiednio znaki. Ułóż je tak, jak prezentujemy na obrazku poniżej.

Po odpowiednim ułożeniu symboli zatwierdź kombinację, by aktywować monolit. Poznałeś właśnie najczęściej spotykany na kolejnych planetach sposób aktywacji monolitów, co często wiąże się z poszukiwaniem glifów i łamigłówką.


Eos: Trzeci monolit

Ostatni monolit znajduje się na wschodzie. Żeby do niego dotrzeć, trzeba przedrzeć się przez placówkę kettów. Czeka cię tutaj trochę walki. Spotkasz też kroganina Dracka, który później dołączy do twojej załogi. Przez teren bazy przedostaniesz się do monolitu.

Ponownie zobaczysz w rogu ekranu informację o konieczności znalezienia dwóch glifów, więc zabierz się do roboty. Uruchom skaner, by zobaczyć dokąd prowadzą żółte kable. Tym razem mamy do czynienia z łatwiejszym scenariuszem, ponieważ na filary z glifami możesz wskoczyć szybciej, bez konieczności aktywowania schodów.

Przy trzecim monolicie na każdy filar wskoczysz bez problemu ze słupa stojącego obok

Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - monolity, deszyfrowanie Porzuconych, glify

- Mass Effect: Andromeda - Voeld: monolity i glify

- Mass Effect: Andromeda - Kadara: monolity i glify

- Mass Effect: Andromeda - Elaaden: monolity i glify


Podejdź do jednego glifa i zeskanuj go, później zrób to samo z drugim. Teraz wystarczy, że wrócisz do konsoli i aktywujesz ją. Tym razem nie trzeba nawet rozwiązywać łamigłówki z szyfrem i symbolami - monolit się aktywuje, a na mapie oznaczone zostanie wejście do krypty Porzuconych.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze