Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - broń: najlepsze karabiny szturmowe

Wszystkie karabiny dostępne do stworzenia lub zdobycia w grze.

Mass Effect: Andromeda - broń: najlepsze karabiny szturmowe Wszystkie karabiny dostępne do stworzenia lub zdobycia w grze.

Wszelkiego rodzaju karabiny są najczęściej występującą bronią wśród bohaterów i postaci w Mass Effect: Andromeda. Do ich niewątpliwych zalet należy zaliczyć uniwersalność. Jest to oręż sprawdzający się dobrze w eliminowaniu rywali zarówno na bliskich, jak i średnich i większych dystansach.

Oczywiście należy przy tym wybrać odpowiedni model. Bronie automatyczne, charakteryzujące się dużą szybkostrzelnością, na ogół nie są zbyt celne, ale umożliwiają skuteczne ostrzelanie wrogów na małych dystansach. Jeśli preferujemy starcia na większą odległość, to lepiej wybrać bardziej precyzyjne karabiny półautomatyczne.

Warto przy tym zwrócić uwagę na nieco rzadsze, ale bardzo ciekawe modele Sokół, B.A.C. oraz Soned. Pierwszy z nich to podręczny granatnik o ogromnej sile ognia, drugi umożliwia prowadzenie ognia wiązką laserową, a trzeci to nowoczesna wersja działka gatlinga, zdolna kosić całe grupy przeciwników.


Cyklon - jeden z podstawowych karabinów charakteryzujący się stosunkowo małą siłą ataku, ale oferujący w zamian sporą szybkostrzelność oraz spory magazynek. Dzięki temu sprawdza się dobrze w walce na bliskich i średnich dystansach.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - duża
  • Celność - średnia
  • Pojemność magazynka - 50
  • Waga broni - 35 wariant podstawowy (27 wariant najbardziej rozwinięty)
  • Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
  • Ilość gniazd modyfikacji - 2
  • Cechy szczególne - brak
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, beryl, fluoryt, wanad
  • Koszt danych badawczych: 100

Sokół - potężny i bardzo celny karabin wykorzystujący jako pociski granaty. Dzięki niemu możemy błyskawicznie oczyścić pomieszczenia lub pobliskie tereny, w których ukrywają się przeciwnicy. Należy pamiętać, aby nie strzelać z niego do wrogów stojących tuż przy bohaterze, ponieważ może odnieść rany od eksplozji pocisku.

  • Obrażenia - bardzo duże
  • Szybkostrzelność - mała
  • Celność - duża
  • Pojemność magazynka - 6
  • Waga broni - 30 (23)
  • Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
  • Ilość gniazd modyfikacji - 3
  • Cechy szczególne - do strzelania wykorzystuje granaty
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, nikiel, element zero
  • Koszt danych badawczych: 125

Mściciel - karabin dla osób przedkładających celność nad szybkostrzelność. Nadaje się bardzo dobrze do walki z oddalonymi przeciwnikami, a dzięki stosunkowo pojemnemu magazynkowi możemy prowadzić wymianę ognia nie obawiając się, że nagle zabraknie nam amunicji.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - średnia
  • Celność - duża
  • Pojemność magazynka - 30
  • Waga broni - 25 (19)
  • Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
  • Ilość gniazd modyfikacji - 2
  • Cechy szczególne - brak
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, kadm, element zero
  • Koszt danych badawczych: brak

Motyka - broń zbliżona nieco do Mściciela, jednak stawiająca na jeszcze większą precyzję i prowadzenie ognia pojedynczymi strzałami, a nie całą serią. Pozwala to lepiej wycelować w oddalonych rywali. Należy przy tym uważać na stosunkowo mały magazynek zawierający jedynie 16 pocisków.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - średnia
  • Celność - duża
  • Pojemność magazynka - 16
  • Waga broni - 25 (19)
  • Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
  • Ilość gniazd modyfikacji - 2
  • Cechy szczególne - brak
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, fluoryt, element zero
  • Koszt danych badawczych: brak

Walkiria - interesująca broń spisująca się dobrze zwłaszcza na średnim dystansie. W przeciwieństwie do standardowych modeli karabinów N-7 wystrzeliwuje jednocześnie 2 pociski, które mogą zadać celowi spore obrażenia. Warto też zwrócić uwagę na duże możliwości modyfikacji broni, która posiada, aż 4 gniazda do jej ulepszania.

  • Obrażenia - średnie
  • Szybkostrzelność - średnia
  • Celność - duża
  • Pojemność magazynka - 16
  • Waga broni - 20 (16)
  • Tryb prowadzenia ognia - seriami (po 2 pociski)
  • Ilość gniazd modyfikacji - 4
  • Cechy szczególne - brak
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, lit, element zero
  • Koszt danych badawczych: 150

B.A.C. (Bojowy Akcelerator Cząsteczkowy) - już na pierwszy rzut oka karabin wyróżnia się w swojej klasie. I chodzi tu nie tylko o wygląd, ale także sposób prowadzenia ognia. Wystrzeliwana wiązka laserowa zadaje tym więcej obrażeń im dłużej trafia w cel. Sprawa to, że oręż nadaje się bardzo dobrze do eliminowania pojedynczych celów nawet ze sporych odległości.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - średnia
  • Celność - bardzo duża
  • Pojemność magazynka - 30
  • Waga broni - 35 (27)
  • Tryb prowadzenia ognia - wiązka laserowa
  • Ilość gniazd modyfikacji - 4
  • Cechy szczególne - ciągły strumień cząsteczek o wysokiej energii, może ulec przegrzaniu
  • Materiały do produkcji - polimer Porzuconych, grafit, nikiel, wanad
  • Koszt danych badawczych: 125

Upiór - broń sprawdzająca się idealnie do walki na małym i średnim dystansie. Zadawane przez nią obrażenia nie należą do największych, ale dzięki niezłej celności, sporej szybkostrzelności i pojemnemu magazynkowi, możemy prowadzić długie wymiany ognia oraz oczyszczać lokacje zajęte przez rywali.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - duża
  • Celność - średnia
  • Pojemność magazynka - 60
  • Waga broni - 40 (31)
  • Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczna
  • Ilość gniazd modyfikacji - 3
  • Cechy szczególne - brak
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, kadm, element zero
  • Koszt danych badawczych: 150

Burza Piaskowa - broń służąca przede wszystkim do walki na duże odległości. Dzięki celownikowi optycznemu możesz oddawać bardzo precyzyjne strzały, starając się trafić w najbardziej newralgiczne punkty przeciwników. W walce na bliższe dystanse sprawdza się średnio z powodu niezbyt dużej szybkostrzelności i mało pojemnego magazynka.

  • Obrażenia - średnie
  • Szybkostrzelność - mała
  • Celność - bardzo duża
  • Pojemność magazynka - 12
  • Waga broni - 35 (27)
  • Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczna
  • Ilość gniazd modyfikacji - 3
  • Cechy szczególne - celownik optyczny
  • Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, beryl, lit, wanad
  • Koszt danych badawczych: 125

Soned - nowoczesny minigun wystrzeliwujący ogromną liczbę pocisków w ciągu sekundy. Wprawdzie przed strzałem wymaga chwili na rozkręcenie, ale potem jest w stanie w kilka chwil rozprawić się z całymi grupami przeciwników zwłaszcza w pomieszczeniach zamkniętych i na małym dystansie. Dodatkowym plusem jest duża liczba gniazd modyfikacji, dzięki którym możemy jeszcze bardziej rozwinąć tę zabójczą broń.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - bardzo duża
  • Celność - średnia
  • Pojemność magazynka - 120
  • Waga broni - 60 (47)
  • Tryb prowadzenia ognia - automatyczna
  • Ilość gniazd modyfikacji - 4
  • Cechy szczególne - ciężki karabin strzelający pociskami plazmowymi, który przed oddaniem strzału wymaga „rozkręcenia”
  • Materiały do produkcji - stop kettów, włókna z łusek, worek eirocha, wanad
  • Koszt danych badawczych: 150

Zamiatacz - karabin szturmowy stworzony głównie do pojedynków na średnie i większe dystanse. Chociaż nie zadaje zbyt dużych obrażeń, to jednocześnie wystrzeliwuje kilka pocisków, które przy skumulowaniu zadają przeciwnikom duże straty.

  • Obrażenia - średnie
  • Szybkostrzelność - średnia
  • Celność - bardzo duża
  • Pojemność magazynka - 22
  • Waga broni - 25 (19)
  • Tryb prowadzenia ognia - seriami (po 3 pociski w jednym strzale)
  • Ilość gniazd modyfikacji - 3
  • Cechy szczególne - brak
  • Materiały do produkcji - polimer Porzuconych, wanad, magnez, lit
  • Koszt danych badawczych: 125

Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - wszystkie bronie: rodzaje i cechy

- Mass Effect: Andromeda - interfejs i koło wyboru broni


Thokin - szybkostrzelny, automatyczny karabin, którego główną zaletą są pociski plazmowe same kierujące się w stronę celu. Oczywiście należy prowadzić ogień w kierunku przeciwnika, ale przy lekkich odchyleniach zdarzających się podczas pojedynków, pociski i tak trafią w rywala.

  • Obrażenia - małe
  • Szybkostrzelność - duża
  • Celność - średnia
  • Pojemność magazynka - 20
  • Waga broni - 30 (23)
  • Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
  • Ilość gniazd modyfikacji - 3
  • Cechy szczególne - karabin strzelający plazmowymi pociskami, które same odnajdują cel
  • Materiały do produkcji - stop kettów, krzem, fluoryt, wanad
  • Koszt danych badawczych: 125

Zalkin - niewątpliwą zaletą tej broni jest spora celność prowadzenia ognia, dzięki czemu możemy prowadzić pojedynki z rywalami na średnich dystansach. Jeśli przytrzymamy przycisk strzału dłużej, to zamiast jednego możemy wystrzelić serię trzech pocisków, zadających wrogom większe obrażenia.

  • Obrażenia - średnie
  • Szybkostrzelność - średnia
  • Celność - duża
  • Pojemność magazynka - 24
  • Waga broni - 25 (19)
  • Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
  • Ilość gniazd modyfikacji - 2
  • Cechy szczególne - karabin strzelający plazmowymi pociskami, można ustawić czy ma jednocześnie wystrzeliwać jeden czy trzy pociski
  • Materiały do produkcji - stop kettów, krzem, nikiel, wanad
  • Koszt danych badawczych: 125

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze