Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Legendarna strategia o krasnoludach dostanie samouczek - po 16 latach

Testowany na żonie twórcy.

Dwarf Fortress jest coraz bliżej premiery na Steamie. Legendarna strategia opowiadająca o budowie i zarządzaniu kolonią krasnoludów dostanie szereg mile widzianych usprawnień, takich jak... grafika, sterowanie myszą i samouczek.

O znacznym usprawnieniu oprawy - bazującej w oryginale wyłącznie na znakach ASCII - wiemy już od dawna. Teraz jeden z twórców - Zach Adams - dodał, że w planach jest także kompletne tutorial. Co więcej, skuteczność testuje żona dewelopera, która ma zerowe doświadczenie w grze.

„Dwarf Fortress ma zasłużoną opinię jednej z najtrudniejszych gier do nauczenia się” - opisuje. „Sporo się dzieje, nawet po zmianie przedziwnych poleceń wpisywanych na klawiaturze i zastąpieniu interfejsu rodem z Matrixa zrozumiałą, śliczną grafiką. Ale potrzeba czegoś więcej, by nie musieć od razu szukać poradnika w sieci. Mowa oczywiście o samouczku”.

Jak wynika z opublikowanych zrzutów z ekranu, otrzymamy instrukcje na temat wszystkich najważniejszych czynności, takich jak sterowanie kamerą, podstawy górnictwa, dzielenie fortecy na strefy, przypisywanie dóbr do magazynów i tak dalej. Mówimy o szalenie złożonej grze, więc tutorial z pewnością nie wyczerpie nawet ułamka możliwości i opcji, ale dobre i to.

Samouczek w Dwarf Fortress
Samouczek w Dwarf Fortress

Wszystko w rękach Amy Adams. „Po jednej nieudanej próbie z oryginałem, najnowsza wersja samouczka sprawiła, że udało się jej z powodzeniem wykopać tunel pod bagnem i zalać całą fortecę - żartuje mąż. „Naszym celem jest, by każdy mógł osiągnąć taki poziom. Chcemy, by cały świat był w stanie doznać porażki w naszej grze, świetnie się przy tym bawiąc”.

Dwarf Fortress w wersji Steam nie ma jeszcze daty premiery, choć nieoficjalnie mówi się o 19 stycznia - taka data widnieje w bazie danych sklepu Valve.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze