Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Komunizm jest zbyt potężny - narzekają gracze Victoria 3

Winna redystrybucja dóbr.

Victoria 3 to skomplikowana strategia ekonomiczno-polityczna, w której prowadzimy państwo na drodze do globalnej dominacji. Jest jednak jeden mały problem - okazuje się, że obecnie jednym z najlepszych środków do osiągnięcia tego celu jest wprowadzenie komunizmu.

„Obecna komunistyczna meta jest zbyt potężna” - żali się jeden z graczy w serwisie Reddit. „Meta” to określenie, jakim gracze opisują najbardziej efektywne taktyki w przeróżnych grach. Następnie użytkownik wyjaśnia, że w przypadku kapitalizmu pracownicy zarabiają różne kwoty: od 25-30 funtów w najwyższej warstwie do 3-5 w przypadku robotników.

Jeśli wprowadzimy komunizm, zyski firm rozprowadzane są po równo pomiędzy wszystkich zatrudnionych, co sprawia, że robotnicy stają się bogatsi, chętniej wydają pieniądze i napędzają gospodarkę, co kluczowe do sukcesu - narzeka niejaki „RealTheHeretic”.

„Wyższa płaca sprawia także, że rośnie standard życia, za czym idzie imigracja” - dodaje oburzony użytkownik. „Jest po prostu za łatwo”.

„Z wyjątkowym zainteresowaniem przyglądam się temu niemal idealnemu podziałowi postów. Jedna strona narzeka, że komunizm jest zbyt potężny, podczas gdy druga zapewnia, że jest kompletnie niegrywalny - podsumowuje jeden z komentujących.

„Zastanawiałem się, dlaczego na screenach wszyscy pokazują zawsze komunistyczne kraje” - dodaje niejakie „GoldenHorde8”. Miłośnicy serii przypominają, że ten system polityczny był popularny także w poprzedniej odsłonie, ponieważ pozwalał na dokładniejsze zarządzenie gospodarką.

„Tak, towarzyszu, wszyscy czytaliśmy »Kapitał«, nie musisz wyjaśniać od nowa - żartuje jeden z komentujących. „Moim zdaniem prawdziwym problemem jest to, że przejście na komunizm nie przekłada się na interwencję wszystkich najważniejszych potęg industrialnych” - dodaje kto inny.

Sytuacja wydaje się być skomplikowana, ponieważ nie brakuje argumentów przemawiających także za wolnorynkowym leseferyzmem jako zbyt potężną opcją, a wypowiadają się również osoby preferujące interwencjonizm.

Wszystko to chyba służy po prostu za potwierdzenie, że studio Paradox udanie połączyło wiele skomplikowanych opcji. Wczoraj pochwalono się, że Victoria 3 sprzedała się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy od premiery 25 października, co jest podobno jednym z najlepszych debiutów w historii firmy.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze