Skip to main content

Kolejny exclusive z PlayStation 5 trafi na PC. W Rise of the Ronin zagramy wkrótce na Steamie

Premiera już niedługo.

Przedstawiciele Koei Tecmo ogłosili, że Rise of the Ronin zadebiutuje na Steamie już 11 marca. Do tej pory gra twórców serii Nioh i Ninja Gaiden dostępna była wyłącznie na PlayStation 5.

Posiadacze PC mogą liczyć na szereg usprawnień, w tym wsparcie dla rozdzielczości 8K oraz monitorów ultrapanoramicznych. Do tego maksymalnie 120 klatek na sekundę, ray tracing oraz - do wyboru - AMD Fidelity FX Super Resolution, Intel XeSS lub NVIDIA DLSS dla zwiększenia płynności rozgrywki.

W karcie produkcji na Steamie twórcy chwalą się też nowościami, które są absolutnym standardem w pecetowych wersjach gier. Czytamy między innymi o obsłudze menu myszką czy też o możliwości konfiguracji sterowania.

Zobacz na YouTube

Podano także wymagania sprzętowe dla rozdzielczości 1080p. Zaznaczono, że nie obędzie się bez dysku SSD, na którym gra zajmie aż 180 GB przestrzeni.

Wymagania minimalne (dla 1080p i 30 klatek na sekundę):

  • CPU: Intel Core i5-10400 / AMD Ryzen 5 1600
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB) / AMD Radeon RX 5500 XT (8GB)
  • Pamięć RAM: 16 GB

Wymagania zalecane (dla 1080p i 60 klatek na sekundę):

  • CPU: Intel Core i5-10600K lub AMD Ryzen 5 5600X
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 2080 Super (8GB) lub AMD Radeon RX 6700XT (12GB)
  • Pamięć RAM: 16 GB

Akcja Rise of the Ronin osadzona jest w 1863 roku w Japonii. Wcielamy się w bezimiennego ronina, który zostaje wplątany w konflikt frakcji - przeciwników i zwolenników szogunatu. Spór dotyczy większego otworzenia się kraju na Zachód.

Eksplorujemy ogromny świat, a gra oferuje sporą dawkę swobody. Tworzymy własnego bohatera lub bohaterkę, a system walki przywodzi na myśl to, co możemy znać z cyklu Nioh. Tym razem jednak deweloperzy z Team Ninja zaoferowali nam wybór poziomu trudności.

„Rise of the Ronin okazuje się być typową grą w otwartym świecie, która odznacza się przede wszystkim tym, że posiada rozbudowany, dobrze zaprojektowany system soulsowej walki” - pisał Marcin w recenzji wersji PS5.

Zobacz także