Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kojima eksperymentuje z filmowym oświetleniem w Death Stranding 2

Bardziej kinowe doświadczenie.

Death Stranding 2 jest jedną z bardziej wyczekiwanych produkcji, choć nie wiadomo jeszcze, kiedy zadebiutuje na rynku. Twórcy postanowili jeszcze bardziej dopracować filmowe aspekty szaty graficznej i sięgają w tym celu do technik znanych z kina.

Hideo Kojima, czyli reżyser gry opublikował na swoim Twitterze serię zdjęć, na których modelka Shioli Kutsuna pozuje w różnorodnych scenariuszach oświetlenia różniących się kolorem, kontrastem i jasnością. Jest to część eksperymentów, które mają na celu przeniesienie filmowych technik wykorzystania światła do scen oglądanych na silniku gry.

„Ponieważ nasi pracownicy mają doświadczenie wyłącznie z oświetleniem w środowisku CG, poprosiliśmy dyrektora ds. oświetlenia, aby zademonstrował podstawy oświetlenia na żywo, aby zapoznali się z tą techniką. Odtąd będziemy mogli używać tego jako odniesienia i zastanawiać się, w jaki sposób odtworzyć ten sam obraz na silniku gry w czasie rzeczywistym” - napisał Hideo Kojima.

Jak donosi portal The Gamer, Kojima w podcaście Brain Structure rozwinął nieco temat. Okazuje się, że „azjatycki kolor skóry” jest dość trudno wiernie odzwierciedlić w grze, więc twórcy postanowili sięgnąć po nowe techniki, które nie były dostępne w oryginalnym Death Stranding, by sprostać wyzwaniu.

Ponadto deweloperom zależy na jeszcze lepszym wykorzystaniu światła do podkreślania tonu i klimatu scen, a także emocji czy motywów przewodnich. Świetnym przykładem zastosowania światła i koloru w kinie jest „Blade Runner 2049”, w którym różne barwy ilustrowały choćby zbliżanie się głównego bohatera do odkrycia prawdy czy podkreślały samotność i osamotnienie.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Death Stranding 2

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze