Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kingdom Come Deliverance - Z całą pobożnością

Zadanie dodatkowe: zdobywamy sympatię Jana Ptaszka.

Ta misja poboczna będzie dostępna dopiero po ukończeniu zadania głównego Zdobycz. Udaj się do południowej części miasta Rataje, gdzie na zamkowym placu lub w którymś z pomieszczeń powinieneś odnaleźć Jana Ptaszka. W zależności od pory dnia i codziennych zajęć może być gdziekolwiek, ale najczęściej przebywa w swoich komnatach na samej górze.

W naszym przypadku zauważyliśmy go drzemiącego w swojej sypialni (1). W rozmowie odnieś się do wspólnego polowania, pytając jak się czuje. Zostaniesz zaproszony do łaźni, która znajduje się pomiędzy Ratajami a młynem, gdzie ocknąłeś się po ratunku w ramach głównego wątku.

Po rozmowie z Ptaszkiem (1) udaj się do łaźni pod miasto (2).

Z panem Ptaszkiem spotkasz się jednak dopiero po zmroku, a więc w okolicy godziny 21:00. Do tego czasu zajmij się więc czymś innym lub po prostu przyspiesz czas. Jeśli jesteś zmęczony lub ranny, możesz także zdrzemnąć się w łóżku, co częściowo cię zregeneruje. Gdy nastanie późna godzina, udaj się do łaźni i zapukaj do widocznych na powyższym obrazku drzwi (2).

W środku zastaniesz Jana Ptaszka w balii oraz towarzyszące mu kobiety obsługujące łaźnię. W pewnym momencie na ekranie wyświetli się komunikat, abyś zapytał Jana czy czegoś nie potrzebuje. Nawiąż wówczas z nim rozmowę, po czym spełnij prośbę i zaproponuj Zeni grę w kości. Gra składać się będzie z trzech rund, lecz jej wynik nie będzie miał wpływu na dalszy przebieg zadania.

Po zakończonej grze raz jeszcze porozmawiaj z panem Ptaszkiem, który zaprosi cię do balii. Wykonaj interakcję na skrzyni obok, aby zdjąć ubranie, po czym dołączysz do kąpieli. Po scence przerywnikowej porozmawiaj z nim raz jeszcze. Okazuje się, że Ptaszek nie jest zadowolony z łaziebnego wina, dlatego prosi cię o kradzież z piwnicy pod ratuszem.

Zanim ruszysz do miasta, otwórz skrzynię, w której zostawiłeś ubranie i zabierz znajdujący się tam klucz Jana Ptaszka. Dzięki niemu otworzysz jedne z drzwi. Teraz zmierzaj do miasta - jeśli nie użyjesz pochodni, a dobrze radzisz sobie nawet z trudnymi zamkami, możesz włamać się przez drzwi prowadzące do kupca (3) obok ratusza.

Po wejściu do sklepu musisz odnaleźć schody prowadzące do piwnicy.

Jeśli jednak nie chcesz ryzykować, skorzystaj z drzwi z tyłu budynku. Wówczas jednak istnieje spore ryzyko, że złapie cię strażnik miejski. W środku otwieraj kolejne drzwi, aż natkniesz się na schody prowadzące w dół, do piwnicy.

Znajdują się one za drzwiami (4) na końcu pierwszych schodów, z głównego pomieszczenia. Tym razem możesz spotkać zarządcę budynku, jednak możesz go „przegadać”, gdyż jego retoryka znajduje się na zaledwie drugim poziomie.

W sali na dole weź dzban, a następnie zaczerpnij wina z beczek pod ścianą. Jeśli wcześniej nie natknąłeś się na pilnującego budynek, prawdopodobnie stanie się to teraz. Skorzystaj z umiejętności retoryki, po czym zanieś zdobyte wino do łaźni. Po kolejnym przerywniku, gdy będziesz już bardzo pijany, musisz udać się po kwiaty dla łaziebnej Klary.

W tym celu musisz udać się znowu do miasta, a konkretnie do północno-wschodniej części, gdzie tuż przy murach, za budynkami, powinieneś znaleźć niewielki ogród (5). Musisz zebrać tam znajdujące się i wymienione przez kobietę rośliny, a więc mak, mniszek, róże, szałwię. Gdy otrzymasz komunikat o kompletnym bukiecie, zostaniesz automatycznie przeniesiony do łaźni.

Zebranie kwiatów na bukiet jest całkiem romantyczne, ale czasami kończy się mordobiciem.

Okaże się, że na miejscu pojawił się mąż łaziebnej, który wszczął awanturę, a nawet próbował utopić pana Ptaszka. W tym momencie wchodzi Henryk, cały na biało. I z kwiatami! Po zakończeniu scenki przerywnikowej walczymy na pięści z napastnikiem. Na szczęście nie jest on wymagającym przeciwnikiem.



Gdy mężczyzna dowiaduje się, kogo chciał utopić, zaczyna uciekać z łaźni. Budzisz się nazajutrz na terenie łaźni. Udaj się do miasta, gdzie powinieneś znaleźć Jana Ptaszka. Zapytaj, jak czuje się po nocnej zabawie i zasugeruj czy powinien ukarać napastnika, czy darować mu.

Read this next