Skip to main content

Kingdom Come Deliverance 2 - Zakazany owoc: pomoc dla grabarza, źródło zarazy, otrucie psa

Szukamy dołu saletrzanego.

W trakcie przechodzenia wątku głównego gry Kingdom Come Deliverance 2 młynarz Krejzl wtajemnicza Henryka w swój plan zbudowania golema, aby pracował dla niego w młynie. Pomimo sceptycyzmu, nasz bohater zgadza się odnaleźć dla młynarza źródło saletry, niezbędnej do ożywienia istoty.


Na tej stronie:


Pomóż grabarzowi Ignacemu, truchło sarny

Misję zaczynamy od udania się za nawigacją do niejakiej Bonki - jej kryjówka znajduje się niedaleko młyna. Po drodze zgodnie z instrukcją Krejzla zbieramy parę ziół, które wręczymy kobiecie - mogą to być np. pokrzywy.

Na miejscu rozmawiamy z Bonką, przekazujemy jej zioła i wypytujemy ją o saletrę. Tak czy inaczej, złodziejka skieruje nas do grabarza mieszkającego przy cmentarzu między Troskowicami a Apoleną. Udajemy się tam.

Na miejscu rozmawiamy z grabarzem Ignacym, którego wypytujemy o dół saletrzany. Mężczyzna wskaże nam miejsce, gdzie chowa zwłoki zwierząt, jeśli zgodzimy się przez jeden dzień dla niego pracować. Przekupienie mężczyzny mięsem, jak sugerowała Bonka, nic nam nie da. Po rozmowie czekamy do poranka następnego dnia i jeszcze raz zgłaszamy się do grabarza.

Po rozmowie wsiadamy na wóz i jedziemy do miejsca, gdzie znajduje się pierwsze martwe zwierzę. W trakcie jazdy Ignacy zacznie nas wypytywać o podejrzane zachowania pomocników Krejzla - najlepiej wszystkiemu zaprzeczyć. Wysiadamy z wozu i wchodzimy na podwórko opuszczonej chałupy. Podchodzimy do zarośniętych beczek i przeskakujemy przez nie na drugą stronę ogrodzenia.

Przeskakujemy przez okno, otwieramy rygiel drzwi i wchodzimy w interakcję z martwą sarną. Następnie wracamy z ładunkiem do wozu, przy którym zebrało się nieproszone towarzystwo. Odkładamy zwłoki na pakę wozu i rozmawiamy z mścicielem. Przekonujemy go, że nie jesteśmy złodziejami albo wdajemy się w bójkę.


Znajdź źródło trucizny

Po rozwiązaniu problemu wsiadamy z Ignacym na wóz i jedziemy do kolejnego miejsca. Tym razem będzie to gospodarstwo, w którym zdechły dwie świnie. Jeśli chcemy zbadać źródło zarazy (w nagrodę za dodatkową reputację), to kierujemy się do pobliskiego lasu i idziemy w górę strumienia. W wodzie znajdziemy dwie martwe sarny. Wracamy z wiadomością do Ignacego, po czym przenosimy dwa ciała świń z niewielkiego chlewu na pakę wozu.

Po wykonaniu pracy wracamy do Ignacego i wsiadamy na wóz. Jedziemy do ostatniego zlecenia, którym będzie otrucie psa uprzykrzającego życie okolicznym mieszkańcom. Nawet jeśli początkowo odmówimy Ignacemu, to i tak będziemy musieli to zrobić, bo inaczej grabarz zagrozi Henrykowi, że nie przekaże mu lokacji dołu saletrzanego.


Otruj lub oszczędź psa

Po dotarciu za nawigacją do kojca okaże się, że psa tam nie ma. Wracamy na ścieżkę i idziemy w stronę dużego drzewa - okaże się, że psa uwolniła Bonka. Kobieta dodatkowo wyjaśni, że pies zachowywał się agresywnie, bo właściciel źle go traktował i głodził. Zaproponuje także, że po prostu zabierze psa do siebie. Możemy pozwolić Bonce zabrać psa albo uprzeć się, że pies musi umrzeć.

Decyzja ta nie ma zbyt dużych konsekwencji - otrucie psa poskutkuje spadkiem reputacji u Młynarzy, natomiast oszczędzenie go spadkiem reputacji u Grabarzy. Tak czy inaczej, po podjęciu decyzji wracamy do Ignacego, który będzie bardzo niezadowolony, jeśli puściliśmy psa wolno. Niemniej finalnie zgodzi się zabrać nas do dołu saletrzanego. Po rozmowie stajemy przy dole i sprawdzamy, czy w dole faktycznie wytworzyła się saletra.

Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak wrócić do Krejzla i przekazać mu lokalizację dołu. Jednocześnie rozmawiamy z młynarzem i zgadzamy się pomóc mu w kolejnym etapie planu. Tym samym zakończymy zadanie, a w jego miejsce rozpoczniemy kolejne - Opus Magnum.

Następnie: Kingdom Come Deliverance 2 - Opus Magnum: perfumy, księga, gdzie jest Nikward

Spis treści: Kingdom Come Deliverance 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Kingdom Come Deliverance 2 - Materia Prima: ubranie złodzieja, dokument w ratuszu

Zobacz także