Skip to main content

Kingdom Come Deliverance 2 - Z powrotem w siodle: zamek, konie, wyścig

Henryk jest podejrzliwy co do załogi twierdzy Niebakow.

W trakcie przechodzenia wątku głównego gry Kingdom Come Deliverance 2 Henrykowi ponownie udało się uratować jego przyjaciela Jana przed śmiercią. Pan Bergow wysyła Henryka i Jana do jednego ze swych wasali. Twierdza Niebaków od początku wydaje się Henrykowi podejrzana.


Na tej stronie:


Odbierz swoje wyposażenie i konia

Po rozmowie z panem Bergowem podążamy za Ptaszkiem i podkomorzym. Opcjonalnie po kłótni Jana z podkomorzym możemy podążyć za Ulrychem, aby pokazał nam nasz pokój. Znajduje się on przy kuźni, a w skrzyni znajdziemy całe zarekwirowane nam wcześniej wyposażenie.

Po zabraniu swojego sprzętu idziemy do Stajni i rozmawiamy z parobkiem. Jeśli chcemy, to możemy zamienić naszego konia na nowego, a dodatkowo dostaniemy nieco dobrej jakości wyposażenia dla konia. Jeśli jest już popołudnie albo wieczór, to czekamy do ranka następnego dnia i rozmawiamy z Ptaszkiem przy bramie.

Po rozmowie wsiadamy na konia i jedziemy za Janem. Towarzysz będzie chciał jakoś odreagować swoje bliskie spotkanie z szubienicą i zaproponuje wyścig od rozdroża przy zamku do kapliczki w pobliżu Troskowic. Nie ma większego znaczenia, który z przyjaciół wygra. Tak czy inaczej, potem dalej podążamy za Janem, a na koniec możemy przyspieszyć drogę do Niebakowa.


Zbadaj twierdzę Niebaków

Po przybyciu na zamek zostaniemy oddani pod opiekę Michała. Przy stole pytamy go o dużą liczbę koni w stajni i naciskamy, aby opowiedział nam całą historię. Następnie mężczyzna zaproponuje nam sparing - jeśli wygramy, to otrzymamy Ostrogi z gwiazdkami.

Po walce udajemy się do stajni i rozmawiamy z Pelclem. Pytamy się go o konie, ale ten nie będzie chciał nam odpowiedzieć, dopóki nie weźmiemy udziału w wyścigu. Możemy spróbować go przekonać, ale jeśli nam się nie uda, to zgadzamy się na wyścig i bierzemy udział w gonitwie.

Hertl to trudny przeciwnik. Najlepiej zwracać uwagę, kiedy spowalnia swojego konia dla odpoczynku i wówczas poganiać swojego. Możemy też zdać się na drobne oszustwo - wracając do zamku ścinamy trasę przez wał i w ten sposób przejeżdżamy przez metę. Jeśli wygramy to uzyskamy siodło, a dodatkowo dowiemy się więcej o koniach. Problem polega na tym, że historia Pelcla zupełnie nie zgadza się z tym, co usłyszeliśmy od Michała.

Po rozmowie udajemy się jeszcze nad bramę i rozmawiamy z Markiem. Ten wyzwie nas na zawody strzeleckie, podczas których będziemy musieli strzelać do celów poniżej i uzyskać więcej punktów. Jeśli się nam uda, to zdobędziemy całkiem niezłą kuszę. Po wykonaniu wszystkich atrakcji Jan powinien skończyć swoją rozmowę z Jaromirem.

Mówimy mu o naszych podejrzeniach na temat koni i zgadzamy się wrócić razem do Trosk. Na zamku mówimy panu Begrowi o naszych podejrzeniach. Możemy także wspomnieć o innych podejrzanych rzeczach, jakie widzieliśmy w okolicy. Na koniec Bergow zleci nam przesłuchanie więźnia. To rozpocznie kolejną misję - Zło konieczne.

Następnie: Kingdom Come Deliverance 2 - kowal czy młynarz: z kim pójść na wesele

Spis treści: Kingdom Come Deliverance 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Kingdom Come Deliverance 2 - Komu bije dzwon: wytrych, lekarstwo, węgiel

Zobacz także