Skip to main content

Kingdom Come Deliverance 2 - Trening walki: pokonaj Kocura, mistrzowski cios, naturalna kombinacja

Trening z Kocurem.

Misja Trening walki to absolutnie jedna z najistotniejszych misji dodatkowych w grze Kingdom Come Deliverance 2. Dzięki niej poznasz trzy kombinacje ciosów, które znacząco ułatwią kolejne walki na miecze. Szczególnie przydatny jest mistrzowski cios, do którego dostęp uzyskujemy po pokonaniu w pojedynku rycerskim Kocura.

Polecamy wykonać tę misję możliwe jak najprędzej, choć drugi etap zadania może być na tyle wymagający, że warto go odłożyć na później. Udaj się do obozu koczowników na zachodzie.

Porozmawiaj z Kocurem stojącym przy arenie. Poproś go o parę lekcji związanych z szermierką.

W pierwszym etapie misji musisz nauczyć się dwóch ataków:

  • naturalna kombinacja - atak z prawej, lewej i prawej
  • poziome cięcie - atak z góry, prawej, lewej

Kierunek ataku jest zaznaczony na celowniku pośrodku ekranu. Czerwony kolor oznacza stronę, z której Henryk wyprowadzi uderzenie. Musisz wykonać omawiane zagrania parę razy.

Żeby przejść do dalszego etapu, należy stoczyć pojedynek z Kocurem i go pokonać. Na samym początku, gdy nasza postać nie jest rozwinięta, może to być bardzo trudne. Przede wszystkim skup się na idealnym blokowaniu i wyprowadzaniu kontrataków oraz dbaj o wytrzymałość. Nigdy nie zużywaj jej do końca, bo nie będziesz miał sił do obrony. Przed walką warto zapisać grę.

Gdy pokonasz Kocura, w nagrodę mężczyzna nauczy nas mistrzowskiego ciosu. Działa on na podobnej zasadzie, co idealny blok, ale dzięki niemu możesz od razu zadać sporo obrażeń. Wykonanie mistrzowskiego ciosu jest niemożliwe do zablokowania. Oto co należy zrobić, aby opanować mistrzowski blok:

  1. zwróć uwagę na umiejscowienie broni przeciwnika (z której strony wróg chce uderzyć).
  2. ustaw swoją broń (czerwony wskaźnik) po przeciwnej stronie. Na przykładowym zdjęciu celownik jest ustawiony na dole, bo wróg chce zadać cięcie od góry.
  3. poczekaj na ruch przeciwnika i zieloną ikonkę pośrodku celownika. Wtedy wciśnij przycisk ataku. Nasza postać wykona mistrzowskie cios.

Po opanowaniu tej techniki misja dobiega końca, ale warto wracać do Kocura, bo powtarzanie treningów rozwija nasze zdolności władania mieczem, a ponadto za odpowiednią kwotę groszy możemy dokupić dodatkowe umiejętności u nauczyciela. Gdy już będziesz miał dość walki, możesz w obozie koczowników rozpocząć misję dodatkową Miri Fajta.


Następnie: Kingdom Come Deliverance 2 - Marchewka na kiju

Spis treści: Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik

Poprzednio: Kingdom Come Deliverance 2 - Służebnik

Zobacz także