Kingdom Come Deliverance 2 - retoryka, charyzma: testy perswazji
Jak przekonać innych.
W trakcie gry w Kingdom Come Deliverance 2 wielokrotnie będziemy musieli przekonywać inne osoby do swoich racji. Posłuży nam do tego ekran perswazji, a na tej stronie wyjaśniamy, jak w grze działa system testów perswazji.
Próbując przekonywać osoby do swojej racji zwykle będziemy mieli do wyboru kilka opcji dialogowych powiązanych z cechami naszej postaci. Za każdym razem przy każdej cesze, jakiej możemy użyć na danej postaci, podawana jest liczba naszych punktów danej cechy. Warto jednak pamiętać, że nie zawsze uda nam się kogoś przekonać cechą o największej wartości - jest to jedynie sugestia.
.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Podczas testów nie możemy patrzeć na suche liczby a zamiast tego musimy dostosować wybierane opcje zależnie od tego, jaki jest nasz poziom cech, kim jest nasz rozmówca, czego dotyczy rozmowa, a nawet jak jesteśmy ubrani i czy nie śmierdzimy. Jest to więc wiele zmiennych i niestety najczęściej wyborów trzeba dokonywać intuicyjnie. Nasze cechy do testów możemy tymczasowo zwiększyć miksturami, perfumami oraz wykupionymi umiejętnościami
Nieco ułatwić nam zadanie może wykupienie umiejętności Sztuki wyzwolone powiązanej z atrybutem Wiedza. Dodaje on wskaźnik do każdego testu pokazujący orientacyjnie, jak skutecznie na danego rozmówcę zadziała dana linia dialogowa. Podobnie jednak z punktami cech, jest to tylko sugestia, a nie wskazanie jedynej słusznej odpowiedzi.
.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Cechy używane podczas testów są następujące:
- Perswazja (ikona złotych ust) - przekonujemy rozmówcę za pomocą naszej elokwencji, sprytu i dobrej reputacji. Cecha ta liczona jest od poziomu retoryki
- Wymuszenie (ikona czarnych ust) - „negatywny” odpowiednik Perswazji. Tak samo przekonujemy rozmówcę naszą elokwencją i sprytem, ale liczy się tu także zła reputacja. Cecha liczona jest od poziomu retoryki
- Wrażenie (ikona złotego serca) - możemy oczarować rozmówcę naszą wyrozumiałością, dobrymi manierami oraz dobrą reputacją. Cecha liczona jest od poziomu charyzmy
- Dominacja (ikona czarnego serca) - „negatywny” odpowiednik Wrażenia. Tymi wypowiedziami pokazujemy rozmówcy, że nie dorasta nam do pięt i nie powinien się nam sprzeciwiać - pomaga w tym negatywna reputacja. Cecha liczona jest od poziomu charyzmy
- Prezencja (ikona złotego rycerskiego hełmu) - pierwsza z dwóch cech opartych na wyglądzie. Krótko mówiąc możemy zyskać zaufanie ludzi, jeśli prezentujemy się jak wzorowy średniowieczny rycerz rodem z romantycznych ballad. Na wysokość tej cechy przede wszystkim wpływa jakość naszej zbroi oraz broni, a także w mniejszym stopniu nasze poziomy siły, zręczności i witalności
- Zastraszenie (ikona czarnej czaszki) - ponownie, „negatywny” odpowiednik Prezencji. Onieśmielamy swoim wyglądem i możemy pokazać rozmówcy, że nie powinien z nami zadzierać. Ta cecha liczona jest także poziomem jakości naszej zbroi i broni, ale także od atrybutu sprawności fizycznej
- Ważna informacja (ikona złotej gwiazdy) - specjalna opcja dialogowa występująca, jeśli w trakcie śledztwa poprzedzającego rozmowę dowiedzieliśmy się ważnych rzeczy, które skłonią naszego rozmówcę do współpracy. Wybranie tej opcji pozwala całkowicie pominąć test perswazji
- Flirt (ikona czerwonego serca) - specjalna opcja dialogowa, pojawiająca się tylko w przypadku rozmów z postaciami, z którymi możemy nawiązać romantyczną relację, i służy zbliżeniu Henryka do rozmówcy
Następnie: Kingdom Come Deliverance 2 - rozwijanie postaci: poziomy, punkty umiejętności
Spis treści: Kingdom Come Deliverance 2 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Kingdom Come Deliverance 2 - naprawa broni i pancerza, pranie ubrań