Kingdom Come: Deliverance 2 ograniczone do 30 FPS na konsolach. Xbox Series S przeszkodą w produkcji
Ale ponoć jest stabilnie.
Kingdom Come: Deliverance 2 dołącza do katalogu gier AAA debiutujących na konsolach obecnej generacji z narzuconym ograniczeniem 30 klatek na sekundę. Twórcy potwierdzili, że gra otrzyma tylko jeden tryb graficzny na PS5 i Xboksach.
Wieści przekazała czeska redakcja Zing, która miała okazję wysłuchać prezentacji zorganizowanej przez studio Warhorse w Brnie. Deweloperzy opowiadali sporo o różnicach między pierwszą i drugą częścią, wspominając nie tylko o dwa razy większym świecie, ale i gigantycznym skoku w liczbie dialogów i przerywników filmowych.
Kwestie techniczne poruszono podczas sesji pytań i odpowiedzi. Martin Klima - producent wykonawczy - potwierdził, że Kingdom Come: Deliverance 2 trafi na PS5 i Xbox Series X z jednym trybem graficznym, z barierą 30 FPSów i rozdzielczością 4K (1440p dla Xbox Series S). Obecnie nie jest jasne, czy mowa o jakości natywnej, czy z wykorzystaniem upscalingu.
Klima nie ukrywał w swojej wypowiedzi, że przeszkodą w projektowaniu gry na konsole była konieczność dostosowania się pod słabszego Xboksa Series S. Nawiązywał jednak zapewne do ograniczeń w rozmiarze gry, a niekoniecznie płynności na konsolach. Deweloper zapewnił również, że tytuł nie ma problemów z optymalizacją i działa w stabilnych 30 klatkach na każdym urządzeniu. W relacji z pokazu nie znajdziemy niestety żadnych wieści odnośnie wydania na PC.
Niewykluczone jednak, że tryb graficzny z klatkarzem podniesionym do 60 FPS trafi do gry w ramach większej popremierowej aktualizacji, tak jak w przypadku A Plague Tale: Requiem czy Starfielda. Na ten moment wieści mogą budzić jednak niepokój u graczy, którzy pamiętają jak Kingdom Come: Deliverance radziło sobie z utrzymaniem płynności w 2018 roku. Spoiler: nie najlepiej.
Sequel cenionego RPGa ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Więcej dowiemy się zapewne podczas jednego z letnich pokazów gier.