Skip to main content

Kingdom Come Deliverance 2 - Komu bije dzwon: wytrych, lekarstwo, węgiel

Henryk ma tylko kilka godzin na uratowanie Jana Ptaszka.

Wesele, na które trafił Henryk w trakcie przechodzenia wątku głównego gry Kingdom Come Deliverance 2, zakończyło się bijatyką. Protagonista i Jan trafiają do więzienia i co gorsza, Ptaszek ma jeszcze tego samego dnia zostać powieszony za kłusownictwo. Henryk musi się spieszyć, aby ocalić przyjaciela.


Na tej stronie:


Zanieś worki do szopy na węgiel

Zaczynamy od rozmowy ze strażnikiem, który przedstawi nam nasze zadania. Misja faktycznie jest ograniczona czasowo i kiedy dzwon wybije 12 razy, to czeka nas koniec gry. Czasu jest jednak całkiem sporo, dlatego jeśli nie będziemy zbytnio zwlekać to powinniśmy zdążyć bez problemu.

Chwytamy worek z wozu i przechodzimy przez bramę. Idziemy ścieżką w górę zamku, a potem wchodzimy do komórki. Tam odkładamy worek na drewniany podest i wracamy po następny. W sumie musimy przenieść trzy worki. Po przeniesieniu worków otrzymamy dwa kolejne zadania. Zaczniemy od pomocy kowalowi.


Zajmij się podkową dla kowala, znajdź pracę przy szubienicy, zdobycie wytrycha

Rozmawiamy z Osiną i przekonujemy go, że znamy się na kowalstwie. Mężczyzna każe nam udać się do swojej kuźni w wewnętrznej części zamku i wykuć podkowę dla stajennego. Wszystkie przedmioty potrzebne do wykonania podkowy znajdziemy w skrzyni po prawej, a jej wykuwanie nie różni się przesadnie od tworzenia miecza. Zanim jednak odniesiemy gotowy produkt, pamiętajmy od ukradnięcia kilku bryłek węgla z worka stojącego przy stole - przydadzą nam się później.

Po zakończeniu pracy w kuźni wracamy do Osiny, a potem udajemy się do parobka Kabata w stajni. Oddajemy mu podkowę i pytamy się go, czym zajmował się wcześniej oraz czy ma narzędzia - w ten sposób uzyskamy możliwość zakupu wytrychów.

Następnie podnosimy leżący obok zestaw szewski i przechodzimy przez bramę do niższej części zamku. Rozmawiamy z szewcem i sprzedajemy mu znaleziony zestaw oraz swoje buty. Musimy uzyskać zapłatę wynoszącą co najmniej 10 groszy, które przydadzą nam się potem. Potem schodzimy dalej w dół.

Rozmawiamy z kolejnym parobkiem Kołdą przy szubienicy. Mówimy mu, że znamy się na kowalstwie, a poprosi nas o naostrzenie mu siekiery. Wchodzimy do pobliskiej szopy i ze skrzyni zabieramy siekierę oraz dwa grosze. Potem ostrzymy siekierę na brusach stojących obok i odnosimy ją Kołdzie.

Dowiemy się, że podkomorzego boli brzuch, a dodatkowo możemy zapytać się o możliwość wejścia do Panny - wówczas parobek zdradzi nam informację o sekretnym przejściu przez studnię. Teraz możemy zająć się głównymi celami misji. Wracamy do stajni i kupujemy od Kabata wytrych, po czym wchodzimy w interakcję ze studnią, przez którą wskoczymy do jaskiń pod zamkiem.


Przygotuj lekarstwo dla podkomorzego (opcjonalnie), przygotuj lekarstwo na gorączkę

Idziemy przez jaskinię, aż trafimy do piwnicy zamku. Skradamy się i wchodzimy po schodach na górę. Rozmawiamy z Ptaszkiem przez drzwi i prosimy go, aby odwrócił uwagę strażnika. Chowamy się w pomieszczeniu naprzeciwko, a kiedy strażnik opuści swój posterunek, wchodzimy po schodach, których pilnował, do kuchni.

Jeśli mamy sporo punktów zdolności wiedza oraz przetrwanie, to możemy zdiagnozować dolegliwość podkomorzego, co da nam możliwość swobodnego poruszania się po zamku. Wybieramy kolejno wszystkie opcje, po czym wystawiamy diagnozę. Wspominamy o tym, że potrzebujemy dostępu do laboratorium oraz receptury na wywar, ale nie mówimy nic o kaplicy.

Jeśli nie udało nam się przekonać podkomorzego, że chcemy mu pomóc, to i tak musimy skierować się w to samo miejsce - po prostu będziemy musieli się skradać. Kierujemy się do zachodniej części zamku i wchodzimy po schodach. Przechodzimy przez kuchnię i kierujemy się po schodach cztery piętra na górę.

Otwieramy czerwone drzwi na poddaszu i wchodzimy do pomieszczenia po prawej. Przyłapiemy tutaj Katarzynę na próbie włamania do skrzyni. Przekonujemy dziewczynę, aby nam pomogła. W naszym wypadku zadziałała groźba, że powiemy podkomorzemu i jej próbie włamania. Tak czy inaczej, finalnie dowiemy się, że w skrzyniach w pomieszczeniu po drugiej stronie korytarza możemy znaleźć wiele różnych lekarstw.

Po rozmowie zabieramy z regału Dziennik Felczera - który czytamy - i otwieramy skrzynię wytrychem. Po przeczytaniu Dziennika Felczera w naszej księdze alchemicznych receptur powinny pojawić się przepisy na Antidotum oraz napar przeciwgorączkowy. Zabieramy ze skrzyni potrzebne składniki (zakładając, że mamy już węgiel ukradziony z kuźni) i korzystamy z laboratorium do przygotowania obu mikstur.

Po przygotowaniu obu mikstur możemy zanieść antidotum podkomorzemu, dzięki czemu pozwoli nam wejść do kaplicy w wieży Panny. W innym wypadku - jak do tej pory - będziemy musieli się skradać.


Dostań się do Tomasza

Przechodzimy przez wewnętrzny dziedziniec zamku i otwieramy drzwi po prawej. Wchodzimy po schodach, otwieramy zielone drzwi i przechodzimy przez pomieszczenie. Wchodzimy po kolejnych schodach, rzucamy kamieniem żeby zwabić strażnika w pobliże okna, a kiedy ten odejdzie od schodów to na samą górę.

Wchodzimy do wieży Panny i po kolejnych schodach na górę. Na szczycie spotykamy Tomasza i Adelę, z którymi rozmawiamy. Mówimy kobiecie, że mamy lekarstwo dla jej brata, a ta zgodzi się mu je podać. Oglądamy scenkę przerywnikową. Po niej rozmawiamy z panem von Bergowem, który zleci Henrykowi i Janowi pewne zadanie. Na tym misja zakończy się, a na jej miejsce rozpoczniemy kolejną - Z powrotem w siodle.

Następnie: Kingdom Come Deliverance 2 - Z powrotem w siodle: zamek, konie, wyścig

Spis treści: Kingdom Come Deliverance 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Kingdom Come Deliverance 2 - Opus Magnum: perfumy, księga, gdzie jest Nikward

Zobacz także