Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Just Cause 3 - Misja: Zdrajca, Tajemnica Vis Electra

Eskortowanie Mario i Zeno z miasta Lantuina oraz mały sabotaż w prowincji Insula Fonte.

Misja Zdrajca ma swój początek przy współrzędnych 41.818 / 42.302, w centrum małej miejscowości Lantuina. Zaraz po wprowadzającej scence przerywnikowej będziesz musiał zaopatrzyć się w wojskowy pojazd. Wskocz na pomnik wodza, o ile wcześniej go nie zniszczyłeś, skąd zauważysz okoliczny komisariat policji.

Znajdziesz tam wiele pojazdów wojskowych do wyboru, jednak my polecamy powolny, ale solidnie opancerzony transporter widoczny na poniższym obrazku. W czasie eskorty będzie musiał przyjąć na siebie sporo ołowiu, dlatego taka konfiguracja okaże się najlepsza. Pamiętaj, że po wejściu na teren komisariatu czeka cię nieco strzelania, o ile wcześniej nie wyzwoliłeś miejscowości Lantuina.

Najlepszy pojazd do ukończenia misji Zdrajca

Gdy już zajmiesz wybrany pojazd, udaj się do żółtego znacznika, gdzie czeka na ciebie Mario. Teraz musisz spotkać się z dezerterem, który znajduje się prawie półtora kilometra z punktu startu. Jeśli wcześniej nie dałeś rady uporać się ze strażnikami miasta, możesz mieć za sobą ogon. Pozbywaj się zagrożenia przy użyciu posiadanego aktualnie arsenału.

Gdy już dotrzesz do wskazanego miejsca, czyli niepozornej willi wśród pól, pozbądź się zastanego zagrożenia. Teraz Mario wykorzysta twój wcześniej zdobyty pojazd, a dezerter Zeno wsiądzie za stery śmigłowca. Twoim zadaniem jest ochrona obu wehikułów. Dużo trudniej jest chronić pojazd Mario, niż helikopter, dlatego radzimy, abyś usadowił się na dachu wcześniej przejętej maszyny.

Stamtąd prowadź ostrzał ze strony wrogów w nadjeżdżających pojazdach, a jednocześnie zwracaj uwagę na helikopter. Na górze ekranu zauważysz dwa żółte paski oznaczające poziom zdrowia twoich sprzymierzeńców. Jeśli zauważysz, że nagle któryś z nich gwałtownie się zmniejsza, szybko skup na nim uwagę i pomóż w odpieraniu ataków.

Możesz być także przyczepiony zaczepem do helikoptera i prowadzić ostrzał z góry, ale pamiętaj, że masz wówczas ograniczoną ruchowość i nie zawsze będziesz mógł skupić się nad największym zagrożeniem. W pewnym momencie dotrzesz do pierwszej blokady, gdzie będziesz musiał dezaktywować wyrzutnię rakiet zagrażającą śmigłowcowi sterowanemu przez Zeno.

Oderwij się od eskorty i przeprogramuj wyrzutnię rakiet widoczną na obrazku

Po neutralizacji zagrożenia i dezaktywowaniu wyrzutni, wróć do jednego z pojazdów, a następnie pozbywaj się kolejnych nadjeżdżających posiłków. W następnej części misji nie napotkasz już nic nowego, dlatego wykonuj cały czas te same czynności, aż dotrzecie do miejsca docelowego. Cały czas pamiętaj, aby kontrolować pasek energii twoich sprzymierzeńców i pomagać im w razie nagłego, zmasowanego ostrzału.

Gdy już pozbędziesz się zagrożenia przy ostatnim przystanku, odtworzy się filmik, po którym czeka cię kolejne zadanie. Zanim jednak je rozpoczniesz, musisz wyzwolić odpowiednią ilość prowincji w Insula Fonte.

Tajemnica Vis Electra

Misja nie będzie dostępna, póki nie przejmiesz określonej liczby punktów w prowincji Insula Fonte, widocznej na poniższym obrazku. Klikaj w znacznik we współrzędnych 40.545 / 43.921 i spoglądaj na opis po lewej stronie ekranu, aby sprawdzić jak dużo miejsc w regionie powinieneś przejąć.

Znacznik zmieni kolor na żółty, gdy będziesz mógł kontynuować kampanię

Po wprowadzającej animacji podążaj za podświetlonym rurociągiem, korzystając ze spadochronu i zaczepu. Gdy dotrzesz nad spore jezioro napotkasz na opór w postaci dwóch łodzi z uzbrojoną załogą. Zanim będziesz mógł kontynuować misję, musisz pozbyć się wszystkich nieprzyjaciół dowolną metodą.

Na rurociągu zauważysz rozświetlone strzałki, zgubić jego drogę jest naprawdę trudno

Dopiero po zabiciu strażników możesz udać się dalej, wzdłuż rury. Tym razem jednak będziesz musiał zanurkować. Pamiętaj, aby w każdym możliwym momencie wznosić się na powierzchnię, aby zaczerpnąć świeżego powietrza. Jeśli Rico zacznie szybko dyszeć i krawędzie ekranu staną się czerwone, błyskawicznie podpłyń do góry. Dopiero później możesz kontynuować nurkowanie.

Gdy dotrzesz do końca rurociągu, przygotuj wyrzutnię rakiet, granatnik lub granaty, aby wysadzić w powietrze główny węzeł sieci składający się z trzech części. Jeśli zużyłeś dość dużo amunicji, po lewej stronie bazy znajdziesz skrzynię z amunicją, gdzie możesz uzupełnić zapasy. Gdy to zrobisz, aktywuj panel otwierający drzwi i zniszcz obiekty wskazane przez czerwone trójkąty.

Po dokonanym dziele udaj się w olbrzymi otwór w jaskini po prawej stronie. Gdy tylko zauważysz niebo i drzewa, misja dobiegnie końca.

Następnie: Just Cause 3 - Misja: Rakietowy kowboj

Powrót do spisu treści: Just Cause 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik, opis przejścia i wszystkie sekrety

Read this next