Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Interfejs PS5 w akcji - pierwsze spojrzenie na menu i funkcje

Niespodzianka od Sony.

Sony bez wcześniejszej zapowiedzi opublikowało materiał, który pozwala przyjrzeć się interfejsowi PlayStation 5. Wygląd menu zaprojektowano od podstaw, dlatego wyraźnie różni się od wersji z PS4.

Wideo rozpoczęto od przedstawienia Control Center, czyli menu, które wyświetli się po naciśnięciu przycisku PlayStation w trakcie gry. Zobaczymy tu, kto ze znajomych jest online, sprawdzimy status pobierania czy dostosujemy opcje zasilania oraz kontrolera.

Pierwszy z kafelków - lub, jak określa to Sony, „kart” - w Control Center pozwala zapoznać się z najnowszymi wiadomościami dotyczącymi tytułów śledzonych przez użytkownika. Następny prezentuje niedawno przechwycone materiały z gier.

Wygląd menu przywoływanego w trakcie gry

Nowością jest też zakładka Activities, której działanie wytłumaczono na przykładzie Sackboy: Wielka Przygoda. Activities sugeruje, którymi wyzwaniami w grze powinien zainteresować się użytkownik lub których poziomów jeszcze nie ukończył. Po wybraniu konkretnej planszy, PS5 pokazuje listę celów do zrealizowania w obrębie danej sekcji gry - włącznie z szacowanym czasem ich ukończenia.

Cele w zakładce Activities

W niektórych przypadkach Activities przeniesie gracza wprost do miejsca, w którym należy wykonać zadanie. Ponadto subskrybenci PS Plus otrzymają funkcję Game Help - podpowiedzi, które pomogą zrealizować cele wyznaczone przez grę, np. poprzez wyświetlenie filmu instruktażowego. Wszystko bez wychodzenia z gry.

Game Help

PS5 pozwala też w szybki sposób zareagować na zaproszenie do imprezy lub oglądać ekran udostępniony przez znajomego - również bez zamykania aktualnie uruchomionej gry.

Jeśli znajomy lub znajomi grają właśnie w produkcję multiplayer, karty w menu Control Center pozwolą szybko do nich dołączyć.

PS5 oczywiście zawsze nagrywa w tle najnowszy fragment rozgrywki, który możemy zapisać w dowolnym momencie. Przycisk Capture na kontrolerze pozwala też przechwycić zrzuty ekranu, tym razem w wygodniejszym menu. Konsola rejestruje materiały i fotografuje maksymalnie w jakości 4K. Media można edytować i udostępnić w mediach społecznościowych lub wysłać znajomym.

Menu zdjęć

W końcowej części materiału (od 8:25) Sony zaprezentowało wygląd podstawowego menu, które ujrzymy po włączeniu konsoli. Dzieli się ono na dwie zakładki: gry i media. Film ujawnia tylko zawartość tej pierwszej. Wybierając kafelek z daną grą, użytkownik może „zjechać” na dół, aby przejrzeć informacje o grze, wspomniane Activities czy media.

Menu główne

Jest też karta Explore, na której znajdziemy najnowsze informacje od Sony oraz wieści dotyczące śledzonych gier - w tym materiały społeczności. Funkcja może jednak nie być dostępna od momentu premiery PS5.

Ciekawostką jest fakt, że konsola rozpoznaje mowę „w wielu językach”, więc nie trzeba korzystać z klawiatury, pisząc wiadomość lub tekst.

Sony zaznacza, że zaprezentowany interfejs to wersja przedpremierowa, więc do czasu debiutu konsoli - 19 listopada w Polsce - może doczekać się drobnych zmian.

Tagi

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze