Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

GTA 5 w końcu naprawi niewygodny sprint. Musieliśmy na to czekać 10 lat

Triatlon udany, kciuk do wymiany.

Fani Grand Theft Auto 5 grający na kontrolerach już zapewne po nagłówku tej wiadomości domyślają się, o co chodzi. Któż nie doświadczył dyskomfortu od ciągłego stukania w przycisk X lub A, by zmusić postać do długiego sprintu? Niedługo się to zmieni, bo Rockstar wprowadzi alternatywną opcję sterowania - przytrzymanie przycisku.

Przypomnijmy: grając na padzie, gdy przytrzymujemy przycisk X (PlayStation) lub A (Xbox), postać tylko truchta, nie rozwijając pełnej szybkości. Sprint osiągamy poprzez szybkie uderzanie w przycisk, i o ile można uznać, że zwiększa to immersję - my również musimy się nieco „zmęczyć” - to przy długich dystansach ten sposób sprintowania daje o sobie znać. „Kontrolerowcy” na pewno pamiętają triatlony i istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie są to do końca miłe wspomnienia, bo wymagały właśnie wielu minut ciągłego stukania kciukiem.

Do GTA Online zbliża się jednak aktualizacja San Andreas Mercenaries, która zadebiutuje już 13 czerwca. Oprócz nowej zawartości do trybu online, dodatek wprowadzi też alternatywną opcję sprintu, który teraz wywołamy poprzez przytrzymanie X lub A. Wygląda na to, że w takim przypadku zwyczajnie zniknie opcja wolniejszego biegu, ale ona raczej nie przydaje się graczom w trybie wieloosobowym. Wpis na blogu Rockstara poświęcony jest co prawda GTA Online, ale trudno oczekiwać, by taka opcja miała się nie znaleźć w menu ustawień trybu single-player.

Sprint poprzez stukanie w przycisk to właściwie znak rozpoznawzczy Rockstara, bo występuje nie tylko w GTA, ale też w serii Red Dead Redemption. Czyżby zmiany w Grand Theft Auto 5 zapowiadały inne podejście do sterowania w GTA 6? Już nawet sprint wywołany przytrzymaniem X/A można uznać za dość przestarzały i niewygodny, bo odbiera graczowi możliwość rozglądania się (prawego kciuka mamy przecież zajętego). Właśnie z tego względu większość deweloperów stawia na kliknięcie lewym analogiem, by prawą dłoń mieć wolną na sterowanie kamerą.

Sytuacja jest nietypowa, bo o ile gracze na padach muszą się „męczyć” ze sprintem, o tyle od użytkowników myszy i klawiatury wymaga się zwyczajnie przytrzymania klawisza Shift - czyli tak jak robi się to w większości gier pecetowych.

Read this next